W ramach restrukturyzacji sieci oddziałów przeżywający kłopoty finansowe Idea Bank zamyka placówki typu Idea Hub
Z informacji Cashless wynika, że Idea Bank rezygnuje z projektu Idea Hub. To wprowadzony kilka lat temu nowy model placówki bankowej, w którym obsługa klientów odbywa się tylko przy okazji. Klienci a także osoby postronne mogły tu wejść, napić się kawy, popracować a nawet zarezerwować salę na spotkanie biznesowe. Idea była pierwszym bankiem na polskim rynku, który wprowadził tę innowację.
Wygląda jednak na to, że to już przeszłość. Większość placówek typu Idea Hub zostało już zamkniętych lub przekształconych w zwykłe oddziały. W Warszawie były trzy: przy ul. Polnej, przy ul. Marszałkowskiej i na Powiślu. Wszystkie już zniknęły. Informacji na temat Idea Hubów próżno już szukać także na stronie internetowej Idea Banku. Biuro prasowe instytucji nie odpowiedziało na moje pytanie o przyszłość tego projektu.
Jak wspomniałem, Idea była pierwszym bankiem na polskim rynku, który wprowadził oddziały będące jednocześnie przestrzeniami coworkingowymi. Szybko znalazła naśladowców, bo dziś tego rodzaju placówki znajdziecie też w sieciach BNP Paribas i Santandera. Ten ostatni niedawno otworzył w stolicy pierwszy oddział typu Work/Cafe. Więcej na ten temat tutaj.
Natomiast Idea Hub to nie pierwszy innowacyjny projekt wprowadzony przez poprzednie władze banku, zamykany w trakcie trwającej obecnie restrukturyzacji instytucji. Wcześniej zrezygnowano m.in. z mobilnych wpłatomatów, czyli urządzeń zamontowanych na samochodach osobowych i umożliwiających wpłaty gotówki. Idea Bank przeżywa kłopoty finansowe m.in. w wyniku bankructwa GetBacku, którego obligacje sprzedawał swoim klientom.
AKTUALIZACJA
Po publikacji artykułu redakcja Cashless otrzymała komentarz z biura prasowego Idea Banku o następującej treści: "Z dniem 1 października 2019 r. Idea Huby oraz Idea Spot zostały przekształcone w zwykłe oddziały Idea Banku. Działanie to wpisuje się w proces restrukturyzacji sieci sprzedaży, w ramach którego Idea Bank przenosi się z dotychczasowych przestronnych oddziałów do nowych lokalizacji. Pozwoli to na kilkukrotne zmniejszenie kosztów. Zmiany te są zgodne również z ogólnoświatowym trendem polegającym na przechodzeniu klientów na bankowość internetową i mobilną. Nowe rozwiązania wiążą się ze zmianą modelu biznesowego i nie wpływają na terminowość ani jakość oferowanych przez bank usług".