Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Terminal płatniczy rozpozna Was po twarzy

Urządzenie do przyjmowania płatności kartami wyposażone w kamerę testuje brytyjska firma Worldpay

O trwającym pilotażu takiego rozwiązania mającego zmniejszyć ryzyko fraudów napisał anglojęzyczny magazyn POSitivity. W testowanych terminalach umieszczono skierowaną ku górze kamerę. Ma ona rejestrować twarz klienta, podczas gdy ten, autoryzując płatność, będzie wprowadzał kod PIN swojej karty. System porówna wtedy dane biometryczne osoby, dokonującej płatność i zweryfikuje ją pozytywnie lub negatywnie.

Przeczytajcie także: MasterCard stawia na biometrię

Rejestrację umożliwia tzw. PED Cam (ang. PIN Entry Device Camera). Unikalny wzór biometryczny twarzy ma być aktualizowany za każdym razem, gdy użytkownik karty będzie dokonywał płatności. Ma to ułatwić identyfikację klienta w miarę starzenia się jego twarzy. System automatycznie zarejestruje dane, porówna je, a następnie zapisze do swojej pamięci.

Twórcy podkreślają, że rozwiązanie to dopiero prototyp, ale zapewniają jednocześnie, że ma ono dużo wyraźnych zalet w porównaniu z innymi metodami weryfikacji biometrycznej. Jedną z nich jest fakt, że używana dotąd na testach technologia jest łatwo dostępna i niedroga.

Przeczytajcie także: Pomyślcie, nim wyrzucicie kartę pokładową do kosza

Dyrektor ds. innowacji technologicznych Worldpay'a, Nick Telford Reed twierdzi, że biometria budzi duże zainteresowanie, jednak użycie jej w zadowalającej skali pozostaje trudne. Powodem są koszty oraz klienci obawiający się niedogodności związanych z rejestracją ich danych. Rozwiązanie jego firmy może stanowić antidotum na te problemy.

Trwające testy mają pomóc ocenić reakcje ludzi na rejestrację ich danych przez kamerę, a także zbadać możliwości zastosowania zdobytych informacji biometrycznych w płatnościach online. Przedstawiciele Worldpay'a mają nadzieję, że w przyszłości ich rozwiązanie zastąpi tradycyjny PIN.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies