Fitbit Pay to płatności mobilne dostępne na zegarkach i opaskach sportowych Fitbit
Fitbit Pay to jeden z wielu cyfrowych portfeli dostępnych dla klientów z Polski i jeden z dwóch działających na sportowych smartwatchach. Z publikacji agencji Reuters wynika, że operator usługi, a więc producent wearables czyli urządzeń ubieralnych Fitbit, może zostać sprzedany. Powodem poszukiwania inwestora jest m.in. coraz silniejsza konkurencja ze strony chińskich producentów, takich jak Huawei i Xiaomi.
Z opublikowanych informacji wynika, że konkretna decyzja w sprawie sprzedaży jeszcze nie zapadła, ale trwa analiza możliwości w tym zakresie. A jednym z potencjalnych kupców wymienianych w tym kontekście jest właściciel marki Google, który ma być zainteresowany mocniejszym wejściem w segment urządzeń ubieralnych.
Fitbit Pay to płatności mobilne działające na smartwatchach (Versa i Ionic) oraz opaskach (limitowane wersje Charge) produkowanych przez Fitbit. Aby z nich skorzystać, trzeba najpierw zainstalować na telefonie aplikację Fitbit, powiązać z nią kartę bankową, a następnie sparować z urządzeniem. Płatności Fitbit Pay dostępne są w Polsce dla klientów Santandera, Pekao i Revoluta. Konkurencyjnym rozwiązaniem są płatności Garmin Pay. Natomiast firma Google oferuje płatności Google Pay działające na smartfonach z systemem Android i wybranych smartwatchach z systemem Wear OS.