PKO jest kolejnym bankiem w Polsce, który pozwala potwierdzać zlecenia w placówkach przy pomocy aplikacji mobilnej
PKO poinformował swoich klientów, że od teraz za pomocą mobilnej autoryzacji w IKO można zatwierdzać wybrane operacje zlecane w oddziałach i agencjach banku. Mowa o wpłatach i wypłatach gotówki, w tym w walutach obcych, oraz o przelewach. Bank jednocześnie zadeklarował, że lista operacji możliwych do zatwierdzania w placówkach przy pomocy bankowości mobilnej ma się wydłużyć.
PKO zachęcając klientów do korzystania z nowego rozwiązania wymienia kilka jego zalet. Po pierwsze ma ono oszczędzać czas, gdyż autoryzacja przy pomocy IKO trwa krócej niż za pomocą hasła z SMS-a. Ponadto mobilna autoryzacja jest rozwiązaniem ekologicznym (nie trzeba podpisywać papierowego dokumentu) i wygodnym, gdyż użytkownik aplikacji ma w niej dostęp do pełnej historii autoryzacji.
Mobilna autoryzacja stała się już standardem na polskim rynku. Obecnie za pomocą tej innowacji operacje zlecane w internetowym serwisie transakcyjnym potwierdzać mogą klienci większości liczących się banków komercyjnych. Zastosowanie jej do zatwierdzania transakcji w oddziałach to jednak coś innego. Na razie taka usługa nie jest powszechna. Pierwszą instytucją, która zdecydowała się ją wprowadzić, był mBank.