Zawarta właśnie strategiczna umowa pomiędzy dwoma podmiotami dotyczy ośmiu różnych obszarów współpracy
Cyfrowy Oktagon. Taką nazwę nosi strategiczne partnerstwo zawarte w sierpniu przez BNP Paribas w Polsce i koreańskiego producenta elektroniki – firmę Samsung. Oktagon, bo obie firmy zidentyfikowały osiem różnych obszarów, w których chcą razem działać, a cyfrowy, bo współpraca ta ma na celu digitalizację różnych procesów biznesowych.
Pierwszym efektem zawartego porozumienia będzie GOpocket, czyli oferta nowych smartfonów firmy Samsung sprzedawanych przez jedną ze spółek BNP Paribas. Opakowania urządzeń będą obrandowane logo BNP Paribas, a same telefony będą miały preinstalowaną aplikację mobilną banku – GOmobile. – Dzięki temu klient kupi od nas smartfona po atrakcyjnej cenie, a do tego zyska pewność, że aplikacja bankowa jest oryginalna i została prawidłowo skonfigurowana – mówi Karol Kamas, dyrektor ds. innowacji w BNP Paribas.
Zdaniem przedstawiciela BNP Paribas badania wskazują, że jedna trzecia użytkowników smartfonów nigdy nie zainstalowała żadnej aplikacji mobilnej. To efekt braku wiedzy a czasem obaw o bezpieczeństwo takiego procesu. – Dzięki ofercie GOpocket klient będzie mógł założyć u nas rachunek, a przy okazji kupić telefon, na którym automatycznie uruchomi się i prawidłowo skonfiguruje aplikacja bankowości mobilnej – mówi Karol Kamas.
BNP Paribas sprzedaje trzy modele smartfonów Samsunga: A20, A50 i S10 w tzw. ratach 0 proc. z okresem kredytowania wynoszącym 24 miesiące. Jak wspomniałem na początku, GOpocket ma być pierwszym namacalnym efektem współpracy BNP Paribas z Samsungiem. W przyszłości firmy ogłoszą projekty z innych obszarów, takich jak: nowe rozwiązania technologiczne dla klientów, inteligentny dom, społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), digitalizacja oddziałów, nowoczesne miejsce pracy, cyberbezpieczeństwo, wsparcie dla startupów oraz wsparcie dla uczelni.