Allegro już w zasadzie co miesiąc wprowadza zmiany do cennika. Najnowsze zaczną obowiązywać od września
Allegro opublikowało komunikat w sprawie zmian, jakie zamierza wprowadzić do tabeli opłat i prowizji oraz regulaminu swoich usług. Wejdą w życie za dwa tygodnie, czyli 4 września. W ostatnim czasie staje się to już tradycją. Allegro niemal co miesiąc zmienia swoje dokumenty, wprowadzając nowe usługi i funkcje a przy okazji podwyżki cen. Tak jest i tym razem.
A więc od 4 września z 11 proc. na 12 proc. wzrośnie opłata za sprzedaż przedmiotów w kategorii Dom i Ogród > Wyposażenie (z wyjątkiem podkategorii: Dywany, Dywaniki, Przybory Kuchenne, Zastawa stołowa). W kategorii Biżuteria i zegarki > Zegarki prowizja wzrośnie z 8 proc. do 10 proc. dla przedmiotów, których wartość wynosi do 200 zł oraz do 20 zł plus 8 proc. od nadwyżki ponad 200 zł dla przedmiotów, których wartość jest większa od tej sumy.
Natomiast w kategorii Sport i Turystyka > Siłownia i fitness (z wyjątkiem podkategorii Odzież, Obuwie, Suplementy i odżywki) wartość prowizji wzrośnie z 8 proc. na 10 proc. dla przedmiotów, których cena wynosi do 150 zł i 15 zł plus 8 proc. od nadwyżki ponad 150 zł dla przedmiotów, których cena jest większa od tej sumy. Wyrównana zostanie także opłata w podkategoriach: Dziecko > Pokój dziecięcy > Materace, Meble, Łóżka i kojce oraz Biuro i reklama > Meble Biurowe. Stawka będzie tu wynosić 10 proc. Obecnie to od 9 do 10 proc.
Ponadto Allegro poinformowało o zmianach w Programie Ochrony Kupujących – to rozwiązane mające zapobiegać oszustwom na platformie. Firma zmniejsza liczbę danych wymaganych podczas składania wniosku o rekompensatę – nie będzie już konieczne podawanie numerów Pesel i dokumentu tożsamości. Natomiast w Polityce ochrony prywatności zostaną wprowadzone przepisy umożliwiające dodanie użytkownikowi swojego avatara. Zdjęcie będzie mogło być również pobierane z Facebooka lub konta Google.
Allegro wprowadza także nowy załącznik do regulaminu dotyczącego usługi Allegro Smart (abonament na koszty dostaw). Znajdą się w nim wszystkie warunki uczestnictwa w programie, dotychczas umieszczone w kilku innych miejscach. Sprzedawcy zyskają też nowe obowiązki – będą musieli odpowiadać na pytania kupujących w ciągu 24 godzin od ich otrzymania.
AKTUALIZACJA
Po publikacji artykułu redakcja Cashless otrzymała komentarz rzecznika Allegro Pawła Klimiuka, o następującej treści:
"Nasze działania z cennikiem przewidują zarówno podwyżki, jak i obniżki opłat: niedawno zrezygnowaliśmy z opłaty za wystawienie produktu w niemal wszystkich kategoriach, co oznacza, że sprzedawcy nie ponoszą żadnego ryzyka prowadząc sprzedaż na naszej platformie. W naszej polityce cenowej uwzględniamy specyfikę każdej nawet najmniejszej kategorii oraz szerszy kontekst rynkowy a zwłaszcza oczekiwania klientów, bo pamiętajmy, że to oni klikami i zakupami oceniają czy oferta jest wystarczająco atrakcyjna cenowo i czy jest w niej wszystko czego szukają. W każdym jednak przypadku kluczowe jest dla nas, aby nasza polityka cenowa odzwierciedlała realną wartość, którą Allegro oferuje sprzedawcom korzystającym z naszej platformy. W porównaniu do innych kanałów sprzedaży czy pozyskiwania ruchu w internecie Allegro pozostaje najbardziej efektywnym, pozwalając markom, dystrybutorom i sprzedawcom skutecznie realizować ich własne cele sprzedażowe".