Natomiast część klientów Millennium wciąż czeka na dostęp do aplikacji nowej generacji, w której bank wdrożył Autopay
Z marketu Google Pay można już pobrać nową wersję aplikacji mobilnej Millennium, w której znajduje się moduł umożliwiający automatyczne płatności za przejazdy autostradami w Polsce. To wdrożenie zapowiedziane w ubiegłym tygodniu na konferencji prasowej Millennium. Przypomnę, że bank nawiązał w tej sprawie współpracę z trójmiejską spółką Blue Media, która oferuje usługę Autopay.
Autopay to aplikacja mobilna, w której podaje się numery rejestracyjne swojego samochodu, a także podpina do niej kartę płatniczą. System na bramkach wjazdowych i zjazdowych odczytuje umieszczone na tablicach numery i pobiera płatność za przejazd z karty, a szlaban podnosi się automatycznie. Integracja Autopay z aplikacją Millennium powoduje, że użytkownik nie musi instalować dodatkowej apki, a z nowych płatności może korzystać za pośrednictwem aplikacji swojego banku.
Na razie Autopay działa na płatnym odcinku autostrady A1. Wkrótce ma zostać uruchomiony także na A4 między Katowicami i Krakowem. Przedstawiciele Blue Media powiedzieli, że mają nadzieję rozwijać ten system płatności na innych drogach w Polsce i za granicą.
Natomiast z ubiegłotygodniowych informacji przekazanych przez Halinę Karpińską, szefową bankowości elektronicznej w Millennium, wynika, że wciąż spora grupa klientów banku nie może korzystać z nowej generacji aplikacji, w której znalazł się system Autopay. Przedstawicielka Millennium twierdzi, że nowa apka udostępniana jest klientom stopniowo, a wszyscy z niej oraz nowego serwisu transakcyjnego będą mogli korzystać najpóźniej do końca bieżącego roku. Aktualizacji z Autopay nie widzę jeszcze w markecie App Store.