Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zmiany w Handlowym. Znika Fotokasa, Snapshot i jeden z rachunków. Pojawi się nowa usługa wielowalutowa

Bank podniesie też wymogi zwalniające z wysokich opłat za prowadzenie rachunków Citigold i Citigold Private Client

Bank Handlowy poinformował swoich klientów o zmianach jakie zajdą w jego cennikach i regulaminach 14 września. Większość z nich wynika z dostosowania dokumentów bankowych do ustawy o usługach płatniczych. W niektórych przypadkach oznacza to jednak zmiany, które przez klientów mogą zostać odebrane negatywnie.

Przeczytajcie także: Nowy system Millennium wciąż nie dla wszystkich klientów

I tak Handlowy wycofuje funkcję Snapshot dostępną w jego aplikacji mobilnej. Usługa pozwalała na podgląd salda oraz kilku ostatnich operacji na rachunkach bez konieczności logowania się do apki. Ze względu na wymogi ustawowe dotyczące bezpieczeństwa takie rozwiązanie jest jednak niedozwolone, więc bank musi je wycofać. Wiele banków pozwala na podgląd salda rachunku bez logowania, ale funkcja Snapshot była dość wyjątkowa właśnie ze względu na prezentację także ostatnich transakcji, a Citi swego czasu szczycił się jej wprowadzeniem.

Kolejna usługa, która zniknie z oferty Handlowego, to Fotokasa. Umożliwia ona inicjowanie przelewów poprzez zeskanowanie kamerą smartfona kodu QR, np. z faktury. Bank wycofuje także Konto Regularnie Oszczędzające oraz sankcjonuje zmianę adresu swojej strony internetowej z bankhandlowy.pl na citibank.pl. Instytucja podnosi także limit oszczędności jakie klienci muszą u niej przechowywać, aby nie płacić za korzystanie z rachunków Citigold i Citigold Private Client. W przypadku tego pierwszego konta limit rośnie z 300 na 400 tys. zł. W przypadku drugiego – z 1,5 lub 3 mln zł (w zależności od daty założenia rachunku) na 4 mln zł.

Przeczytajcie także: Getin wdraża cyfrowy trwały nośnik oparty o WORM

W zamian w ofercie Citibanku pojawi się nowa usługa o nazwie Citicard – Citi Global Wallet. Z jej opisu w regulaminie wynika, że jest to usługa wielowalutowa kierowana do użytkowników kart debetowych. Klient chcący z niej korzystać, powinien założyć co najmniej jedno subkonto walutowe prowadzone w euro, dolarach lub funtach i zapewnić na nim odpowiednie środki. Gdy będzie płacić kartą za granicą, system banku rozpozna walutę operacji i pobierze pieniądze z odpowiedniego rachunku bez kosztów przewalutowania.

Tego rodzaju usług na rynku jest już sporo, a i sam Handlowy wprowadził kiedyś kartę wielowalutową. Miała ona jednak ułomność, bo wymagała samodzielnego przestawiania np. w serwisie internetowym waluty, w której będzie się wykonywać transakcję. Citi Global Wallet będzie wygodniejszy. Natomiast w tym rozwiązaniu minusem jest mała liczba obsługiwanych walut. Konkurencyjne banki mają ich nawet po kilkanaście.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies