Wcześniej rozwiązanie opracowane przez spółkę Emplocity zaimplementowały m.in. mBank i Santander
BNP Paribas poinformował o wdrożeniu chatbota rekrutacyjnego o nazwie Emplobot oferowanego przez spółkę Emplocity. – Emplobot upraszcza i przyspiesza pierwszy etap rekrutacji i mam nadzieję, że zapewni pozytywne doświadczenia naszym kandydatom – powiedziała Mariola Kalisz, dyrektor pionu zarządzania rozwojem w BNP Paribas. Emplobot będzie też pomagać w rekrutacji pracowników do BNP Paribas Securities Services Poland, czyli spółki z grupy banku specjalizującej się w obsłudze operacji na papierach wartościowych.
Jak działa Emplobot? Na podstawie rozmów z kandydatami na Messengerze tworzy ich wirtualne CV, a następnie dopasowuje je do procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez firmę. Tak zaprojektowany mechanizm sprawia, że rekruter widzi w pierwszej kolejności osoby najlepiej dopasowane do stanowiska, następnie może zaprosić je do bezpośredniego kontaktu i dalszego etapu rozmów. Dopiero wtedy dane personalne kandydatów, którzy zgodzili się na udział w dalszym procesie, zostają ujawnione – co zapewnia zgodność z przepisami RODO.
BNP Paribas nie jest pierwszym bankiem na polskim rynku, który zastosował rozwiązanie warszawskiej spółki Emplocity. Wcześniej chatbota rekrutacyjnego tej firmy wdrożyły m.in. Santander i mBank. Natomiast chatboty jako takie zostały już zastosowane także m.in. przez Credit Agricole i Citi Handlowy. W sondażu przeprowadzonym przez Kantar TNS na zlecenie Związku Banków Polskich połowa bankowców wskazała, że w perspektywie najbliższych 20 lat doradcy w oddziałach stacjonarnych, wirtualnych i na infolinii całkowicie zostaną zastąpieni przez boty softwarowe. Więcej na ten temat tutaj.