Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
mBank musi zwrócić klientom pieniądze. Zaoferuje też bezpłatne usługi. To efekt decyzji UOKiK-u

mBank poinformował na swojej stronie o zakończeniu postępowania urzędu antymonopolowego w sprawie tzw. trwałego nośnika

Na stronie internetowej mBanku znajdziecie dokumenty dotyczące zakończenia postępowania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie tzw. trwałego nośnika. Chodzi o sytuacje, gdy mBank informował swoich klientów o zmianach cenników oraz regulaminów w sposób niezgodny z wykładnią UOKiK-u, a więc np. wyłącznie przez skrzynkę dostępną po zalogowaniu na konto internetowe.

Przeczytajcie także: Wkrótce nowości w aplikacji IKO

W wyniku ogłoszonej właśnie decyzji urzędu antymonopolowego mBank będzie musiał zwrócić niektórym klientom niesłusznie pobrane opłaty oraz zaoferować wybrane usługi na warunkach korzystniejszych niż standardowe. I tak klientom, którym "w okresie między styczniem 2014 r. a lutym 2018 roku podniesiono opłaty lub prowizje, ale nie logowali się oni na swój rachunek", mBank ma zwrócić różnicę między opłatami po i przed podwyżką. Zwrot ma nastąpić automatycznie w przypadku tych, którzy wciąż korzystają z usług mBanku, lub na wniosek osób, które zakończyły już relacje z tą instytucją. Wniosek taki będą mogli złożyć np. w dowolnym oddziale mBanku.

mBank ma też zaoferować tzw. rekompensaty publiczne, z których skorzystać mogą wszyscy jego klienci a także klienci nieistniejącej już marki Orange Finanse. Wśród tych rekompensat są m.in. możliwość założenia na trzy miesiące lokaty na nowe środki z oprocentowaniem podwyższonym o 0,2 pkt. proc., założenie lokaty w kwocie maks. 30 tys. zł z oprocentowaniem nominalnym wynoszącym 1,5 proc. w skali roku, zwolnienie przez okres 12 miesięcy z opłaty w wysokości 2 zł miesięcznie za korzystanie z karty Visa Foto, zwolnienie z wynoszącej 30 zł opłaty za wydanie karty walutowej oraz możliwość rozłożenia na raty 0 proc. na rok zadłużenia na karcie kredytowej.

Przeczytajcie także: Kompakt Finanse znika, ale wciąż wydaje karty

mBank nie jest pierwszą instytucją, która w ostatnim czasie ogłosiła, że będzie zwracać pieniądze z tytułu niesłusznie pobranych opłat oraz oferować rekompensaty publiczne w związku z postępowaniem w sprawie trwałego nośnika. Wcześniej podobne decyzje zapadły w stosunku do kilkunastu banków na polskim rynku. Obecnie mBank zawiadamia swoich klientów o zmianach w cennikach i regulaminach za pomocą technologii WORM. To rodzaj serwera, gdzie raz umieszczonych dokumentów nie da się podmienić.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies