Nowa oferta PKO to efekt działań urzędu antymonopolowego w zakresie tzw. trwałego nośnika
PKO wysłał do swoich klientów informację o tym, że mogą ubiegać się o rekompensaty wynikające z porozumienia zawartego przez bank z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jest ono efektem działań urzędu antymonopolowego w sprawie tzw. trwałego nośnika, czyli sposobu, w jaki w przeszłości bank zawiadamiał swoich klientów o zmianach wprowadzanych do regulaminów czy cenników. PKO w latach 2014-2016 wysyłał informacje na ten temat za pośrednictwem skrzynki wiadomości w serwisie transakcyjnym, co zdaniem UOKiK-u nie spełniało kryteriów trwałego nośnika.
W ramach porozumienia bank każdemu klientowi indywidualnie rozliczy pobrane w przeszłości prowizje i zwróci pieniądze, jeżeli w wyniku zmian wprowadzonych w sposób niezgodny z przepisami pojawiła się nadpłata. Aby jednak mogło do tego dojść, klienci muszą podpisać w banku odpowiedni dokument. W tym celu powinni udać się do dowolnego oddziału lub agencji PKO BP. Mają na to czas do 4 lipca 2019 r.
Jednocześnie klienci PKO mogą skorzystać ze specjalnych rekompensat zaoferowanych przez bank. Wśród nich jest m.in. możliwość zamówienia indywidualnego wizerunku na karcie debetowej (normalnie taka usługa kosztuje ok. 15 zł). Specjalną grafikę na plastiku będzie można zamówić w oddziale lub za pośrednictwem iPKO od 1 sierpnia do 30 września bieżącego roku. W ramach rekompensaty bank oferuje też możliwość rozłożenia na sześć nieoprocentowanych rat transakcji bezgotówkowej w wysokości maks. 1,5 tys. zł, wykonanej kartą kredytową w okresie od 1 sierpnia do końca października 2019 r.
Ponadto klienci PKO mogą skorzystać z bezpłatnych powiadomień SMS o zdarzeniach na koncie. Usługę taką można zamówić m.in. przez system iPKO. Klienci, którzy już z tego rozwiązania korzystają, zostaną automatycznie zwolnieni z opłat z tego tytułu w okresie od 1 sierpnia do 30 września. Bez konieczności składania jakichkolwiek dyspozycji przez klientów bank zwolni ich także z opłat za przelewy na rzecz ZUS-u i urzędu skarbowego zlecane przez telefon, serwis internetowy i aplikację mobilną w okresie od początku sierpnia do końca października 2019 r. Jak czytam w komunikacie PKO, skorzystanie z jednej rekompensaty nie uniemożliwia skorzystania z innej, co jak rozumiem oznacza, że każdy klient może używać na preferencyjnych warunkach wszystkich wymienionych wyżej produktów.