Spółka przy tym projekcie chce współpracować prawdopodobnie z bankiem SGB, First Datą i Mastercardem
To jeszcze nieoficjalne informacje, ale potwierdzone w dwóch niezależnych źródłach. SkyCash, czyli lider polskiego rynku płatności zdalnych, chce wydawać karty płatnicze zarówno mobilne do transakcji smartfonami jak i plastikowe. Źródła twierdzą, że SkyCash nawiązał już w tej sprawie współpracę z Mastercardem, spółką First Data Polska oraz bankiem SGB.
Jak wspomniałem, SkyCash jest największym na polskim rynku graczem, jeśli idzie o płatności mobilne za bilety komunikacji miejskiej, przejazdy koleją czy postój w miejskich strefach płatnego parkowania. Rozpoczęcie wydawania kart pozwoli mu rozszerzyć ofertę o płatności zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych. Na razie nie wiem, kiedy spółka wprowadzi na rynek nowy produkt, ale moje źródła twierdzą, że rozmowy w tej sprawie są bardzo zaawansowane.
O ile dobrze się orientuję, to z prawnego punktu widzenia na wydawnictwo kart pozwala firmie SkyCash posiadana przez nią licencja krajowej instytucji płatniczej przyznana przez Komisję Nadzoru Finansowego. Pomocna okazać się może także weryfikacja klientów, prowadzona właśnie przez spółkę na potrzeby ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz dyrektywa PSD II. Wyobrażam sobie, że dzięki temu wszystkiemu SkyCash mógłby być agregatorem rachunków prowadzonych przez różne instytucje, a które mogłyby być źródłem pieniędzy dla wydawanych przez niego plastików. Ciekawe, czy da się to tak poukładać.
SkyCash nie jest pierwszą instytucją płatniczą z Polski, która wpadła na pomysł wydawania kart. Wcześniej podobne koncepcje kiełkowały między innymi we władzach konkurencyjnej spółki mPay. Firma miała zamiar wydawać karty kredytowe, ale z pomysłów tych nigdy nic nie wyszło. Natomiast najbardziej znaną, zdaje się, instytucją płatniczą, tyle że z licencją brytyjską, która wydaje w Polsce karty, jest Revolut. Największą zaletą jego oferty jest możliwość przewalutowywania transakcji zagranicznych po korzystnym kursie. Wydaje mi się, że aby nowy produkt SkyCash odniósł sukces, spółka również będzie musiała wyposażyć go w jakieś wartości dodane.