mBank będzie jedynym właścicielem marki, która pozostanie na rynku
W opublikowanym właśnie komunikacie prasowym mBank informuje o finalizacji zakupu 100 proc. udziałów spółki LeasLink przez należącą do niego firmę mLeasing. – Kupujemy firmę, która ma unikalne kompetencje w finasowaniu mniejszych aktywów. Jej model biznesowy umacnia pozycję mLeasingu w segmencie MSP i finansowania zakupów niezbędnych do prowadzenia biznesu – powiedział Cezary Raczyński, prezes mLeasingu. Wartości transakcji to niecałe 32 mln zł. Nie jest planowane połączenie spółek, co oznacza, że marka LeaseLink pozostanie na rynku.
LeaseLink to spółka założona w 2015 roku. W ciągu ostatnich lat zbudowała silną pozycję w obszarze leasingu online w segmencie transakcji nisko kwotowych. Usługi firmy oferowane są przez blisko dwa tysiące sklepów internetowych, w tym te największe, takie jak: Allegro, MediaMarkt, RTV Euro AGD oraz sklepy stacjonarne, m.in. IKEA dla firm i FotoJoker. LeaseLink znalazł się w pierwszej edycji przygotowanej przez Cashless Mapy Polskiego Fintechu i otrzymał nagrodę w kategorii Fintech Future.
Usługa oferowana przez LeaseLink kierowana jest przede wszystkim do klientów kupujących przez internet. Jest to płatność leasingiem, analogiczna do popularnej w bankowości płatności przelewem pay by link. Dzięki LeaseLink, przedsiębiorca może błyskawicznie sfinansować zakup niezależnie od czasu i miejsca transakcji oraz bez papierowych dokumentów. Klienci LeaseLink mogą finansować zakupy o wartości od 1 do 50 tys. zł.