W minionym kwartale przy pomocy infrastruktury KIR-u konta przeniosło ok. 3,9 tys. klientów
KIR podał przed chwilą w komunikacie informację na temat liczby klientów zmieniających bank za pośrednictwem systemu Ognivo. Z danych tych wynika, że w okresie od października do grudnia ubiegłego roku osób takich było zaledwie 3,9 tys. To najmniej od wielu kwartałów. Dla porównania w III kw. 2018 r. było ich 4,3 tys. a w IV kw. 2017 r. – 6,7 tys.
System Ognivo umożliwia bezpieczną i szybką komunikację online pomiędzy bankami a innymi podmiotami uprawnionymi do uzyskiwania informacji objętych tajemnicą bankową. Aby skorzystać z tego systemu do przeniesienia rachunku wystarczy złożyć wniosek. Wszystkie formalności związane z tym procesem przejmuje bank, w którym klient chce założyć konto. Instytucja ta może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku wskazanym instytucjom, np. zakładowi pracy.
Z faktu, że w IV kw. ubiegłego roku osób zmieniających bank przez Ognivo było rekordowo mało, nie wyciągałbym zbyt daleko idących wniosków. Funkcjonowanie tego rozwiązania nie wyklucza bowiem, że duża część klientów może przenosić rachunek we własnym zakresie, otwierając konto w jednym banku i zamykając w innym. Statystyki na temat takich klientów nie są niestety dostępne.