Wcześniej podobne rozwiązanie wdrożyły Santander i mBank
PKO poinformował dziś w komunikacie prasowym o nawiązaniu współpracy z firmą Emplocity oferującą rozwiązanie usprawniające procesy rekrutacyjne w dużych organizacjach. To chatbot zwany Emplobotem działający w komunikatorze Messenger. Kandydaci, którzy skorzystają z możliwości przeprowadzenia rozmowy z nim, zostaną sprofilowani i, zgodnie z preferencjami, dopasowani do rekrutacji prowadzonych przez bank.
Technologia opracowana przez Emplocity umożliwia prowadzenie wielu rozmów z kandydatami bez względu na miejsce, dzień tygodnia czy porę dnia. Podczas rozmowy z kandydatem, bot zapyta o jego doświadczenie zawodowe, umiejętności, dyspozycyjność i oczekiwania finansowe, a następnie na tej podstawie stworzy jego profil. Mając komplet informacji przygotowanych przez system, rekruter szybko może podjąć decyzję i zaprosić kandydata na spotkanie. Dzięki temu całościowy proces rekrutacji ulegnie skróceniu i uproszczeniu.
PKO nie jest pierwszym bankiem na polskim rynku, który nawiązał współpracę ze startupem Emplocity. Wcześniej jego chatbota do usprawnienia procesów rekrutacyjnych wykorzystały dwie inne instytucje, czyli Santander oraz mBank. Natomiast chatboty jako takie pomagają w kilku innych bankach, m.in. w Credit Agricole, który wykorzystuje je w procesie kredytowym, czy w Citi Handlowym, gdzie chatbot obsługuje program lojalnościowy.