Klienci instytucji wciąż czekają też na mobilną autoryzację
Tuż przed końcem roku Bank Pekao zrobił swoim klientom sylwestrową niespodziankę i wprowadził nowy, internetowy serwis informacyjny. Zgodnie z aktualnymi standardami został on przygotowany w technice RWD. Oznacza to, że jest przystosowany do przeglądania na urządzeniach o różnych rozmiarach wyświetlacza. Nowa strona Pekao wygląda teraz tak:
Niestety, jeszcze nie wszystko działa na niej jak należy. Stronie brakuje na przykład tzw. favicony, czyli obrazka pojawiającego się przed nazwą banku w przeglądarce. Ponadto część podstron nie została dostosowana do nowego wyglądu. Dotyczy to np. sekcji biura prasowego, do której prowadzi link znajdujący się w stopce nowego serwisu Pekao. Póki co bank nie zdecydował się też na przeprowadzenie bardziej zaawansowanej zmiany, czyli na udostępnienie nowego systemu transakcyjnego. Dotychczasowy ma swoje lata i już trąci myszką.
W ostatnim czasie Pekao wprowadził wiele nowości technologicznych. Wśród nich na uwagę zasługuje na przykład nowa funkcja aplikacji mobilnej PeoPay, która umożliwia wpłaty gotówki Blikiem w urządzeniach Euronetu czy Planet Cash. Przy okazji tego wdrożenia w apce pojawiła się też możliwość wypłaty pieniędzy z terminali płatniczych w sklepach i punktach usługowych. Wcześniej klienci Pekao dostali nowy tzw. lekki serwis transakcyjny przystosowany do otwierania w przeglądarkach na smartfonach.
Pekao zapowiedział też parę funkcji, jakie chce wprowadzić w najbliższym czasie. Mowa m.in. o wideoweryfikacji (możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości nowych klientów w trakcie połączenia wideo) czy mobilną autoryzację. Zapisy odnoszące się do tej ostatniej znalazły się już nawet w regulaminie banku. Niestety klienci nie mogą z niej jeszcze korzystać. A to oznacza, że obecnie jedynym sposobem potwierdzania przelewów zlecanych w serwisie internetowym przez nowych klientów banku są hasła jednorazowe wysyłane w płatnych SMS-ach (każdy kosztuje 20 groszy).
AKTUALIZACJA
Po publikacji artykułu biuro prasowe Pekao przysłało dodatkowe wyjaśnienie. Wynika z niego, że dotychczasowi klienci banku do sierpnia 2019 r. mogą nadal korzystać z obecnych metod autoryzacji – PekaoTokena, tokena sprzętowego i karty kodów jednorazowych. Dla nowych klientów, obecnie w ofercie są kody SMS – bezpłatne, gdy klient otwiera Konto Świat Premium a płatne 0,20 zł w przypadku Konta Przekorzystnego.
Służby prasowe Pekao napisały także, że bank jest w fazie testów nowej, mobilnej autoryzacji w kanałach elektronicznych na zamkniętej grupie klientów. – Chcemy być pewni, że nowa metoda spełni oczekiwania naszych klientów. Jej udostępnienie jest planowane na styczeń lub luty 2019 r. Metoda będzie bezpłatna i dostępna zarówno dla nowych jak i dotychczasowych klientów Pekao24 – czytam w mejlu z Pekao.