Bank rozszerzył właśnie zasięg usługi autoryzacji zleceń przez hasła SMS o agencje. Wcześniej wdrożył ją w oddziałach
Z informacji zamieszczonej na stronie internetowej PKO wynika, że już we wszystkich placówkach agencyjnych tej instytucji można korzystać z potwierdzania operacji za pomocą haseł SMS. Usługa dotyczy wybranych operacji, o których piszę niżej. Wcześniej bank wprowadził tę nowość do swoich oddziałów. Na życzenie klienta bank wysyła potwierdzenie zlecenia na adres e-mail lub wręcza klientowi w formie papierowej.
Jak to działa? Po złożeniu określonej dyspozycji w placówce, na Wasz telefon wysyłana jest automatycznie wiadomość SMS zawierająca szczegóły transakcji oraz kod akceptacyjny. Aby operacja została zrealizowana, musicie ją zatwierdzić poprzez podanie kodu doradcy w banku. Za pomocą haseł SMS-owych można potwierdzać m.in. wpłaty i wypłaty gotówki, polecenia przelewu, zlecenia stałe, zamykanie lokat, spłaty pożyczek, zadłużenia kredytówki czy spłatę hipoteki.
Co ciekawe PKO pracuje już nad rozwiązaniem nazywanym mobilną autoryzacją. Dzięki niemu operacje zlecane w internetowym serwisie transakcyjnym, takie jak np. przelewy, można potwierdzać w aplikacji mobilnej. Takie rozwiązanie jako pierwszy na polskim rynku wprowadził kilka lat temu mBank. Obecnie za pomocą mobilnej autoryzacji klienci mBanku mogą już potwierdzać także zlecenia składane w placówkach stacjonarnych. Można więc założyć, że podobną drogą, której celem jest wyeliminowanie haseł SMS-owych, pójdzie i PKO BP.