Z komunikatu Śląskiego wynika, że trwa nowa kampania wymierzona w użytkowników bankowości elektronicznej
ING Bank Śląski opublikował przed chwilą na swojej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych komunikat, w którym ostrzega przed nową akcją wymierzoną w jego klientów. Jak pisze bank, odnotowano przypadki, kiedy to oszuści nie tylko wysyłają do użytkowników rachunków internetowych mejle czy SMS-y przypominające korespondencję ING, ale też dzwonią podając się za pracowników banku. Celem tych działań ma być wymuszenie na klientach banku ujawnienia loginów i haseł.
Jak pisze ING w komunikacie, oszuści dzwonią do klientów i podają się za pracowników banku. Twierdzą, że po ostatniej awarii systemu transakcyjnego trzeba zabezpieczyć dostęp do Mojego ING. Wysyłają SMS z linkiem, który prowadzi do fałszywej strony, bardzo podobnej do strony ING. Fałszywa strona wymusza podanie pełnego hasła do systemu internetowego.
Śląski przypomina więc, że nie wysyła SMS-ów, mejli z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych. Nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS. Chyba że to sam klient dzwoni do banku i jest to kod uwierzytelniający. ING prosi też, by klienci czytali dokładnie wiadomości tekstowe, jakie otrzymują z banku i zwracali uwagę na nietypowe zapisy adresu strony internetowej ING.