Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
ING ostrzega: fałszywi doradcy banku dzwonią do klientów wymuszając podanie hasła do rachunku

Z komunikatu Śląskiego wynika, że trwa nowa kampania wymierzona w użytkowników bankowości elektronicznej

ING Bank Śląski opublikował przed chwilą na swojej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych komunikat, w którym ostrzega przed nową akcją wymierzoną w jego klientów. Jak pisze bank, odnotowano przypadki, kiedy to oszuści nie tylko wysyłają do użytkowników rachunków internetowych mejle czy SMS-y przypominające korespondencję ING, ale też dzwonią podając się za pracowników banku. Celem tych działań ma być wymuszenie na klientach banku ujawnienia loginów i haseł.

Przeczytajcie także: Ostrzeżenie mBanku: uważajcie przy płatności kartą

Jak pisze ING w komunikacie, oszuści dzwonią do klientów i podają się za pracowników banku. Twierdzą, że po ostatniej awarii systemu transakcyjnego trzeba zabezpieczyć dostęp do Mojego ING. Wysyłają SMS z linkiem, który prowadzi do fałszywej strony, bardzo podobnej do strony ING. Fałszywa strona wymusza podanie pełnego hasła do systemu internetowego.

Przeczytajcie także: Banki ostrzegają przed oszustwem na Profil Zaufany

Śląski przypomina więc, że nie wysyła SMS-ów, mejli z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych. Nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS. Chyba że to sam klient dzwoni do banku i jest to kod uwierzytelniający. ING prosi też, by klienci czytali dokładnie wiadomości tekstowe, jakie otrzymują z banku i zwracali uwagę na nietypowe zapisy adresu strony internetowej ING.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies