Nowa metoda płatności pojawi się w aplikacji po pobraniu jej najnowszej wersji
Jak donoszą czytelnicy Cashless, w aplikacji iTaxi na urządzeniach mobilnych z systemem operacyjnym iOS pojawiła się nowa metoda płatności, czyli Apple Pay. Można ją wybrać spośród innych dostępnych instrumentów i regulować w ten sposób rachunek za przejazd taksówką. Sprawdziłem i rzeczywiście w App Store znajduje się już aktualizacja apki zawierająca tę nowość.
Wcześniej w apce iTaxi na urządzeniach z systemem operacyjnym Android znalazły się już także konkurencyjne płatności Google Pay. W tym wypadku iTaxi również była jedną z pierwszych aplikacji umożliwiających regulowanie rachunku przy pomocy nowego instrumentu. Obecnie promuje go oferując trzy przejazdy za 50 proc. ceny.
O ile wiem, apka mobilna iTaxi jest pierwszą na polskim rynku, w której można płacić przy pomocy Apple Pay. Prawdopodobnie wkrótce płatności te pojawią się także w sklepach internetowych. Wiadomo, że nad odpowiednimi wdrożeniami pracują już m.in. PayU, Przelewy24 czy Polskie ePłatności. Pierwsza z tych firm wprowadziła już Apple Pay na przykład do serwisu siepomaga.pl.
Apple Pay to rozwiązanie, które umożliwia także płatności zbliżeniowe w terminalach funkcjonujących w sklepach stacjonarnych. W Polsce dostępne jest dla klientów kilkunastu banków. Zadebiutowało 19 czerwca bieżącego roku w Aliorze, BGŻ BNP Paribas, Getinie, mBanku, Nest Banku, Pekao, Raiffeisen Polbanku, Santanderze i T-Mobile Usługach Bankowych. W październiku trafiło do oferty PKO i Inteligo. Prace nad wdrożeniem prowadzą m.in. ING, Millennium i Credit Agricole.
AKTUALIZACJA
Czytelnicy Cashless zidentyfikowali także inne aplikacje, w których Apple Pay można już płacić. Są to: Lime, Zara oraz Ryanair.