Bank ostatecznie wyłączy usługę Invoobill 1 marca przyszłego roku
PKO BP poinformował swoich klientów, że 1 marca przyszłego roku zaprzestanie świadczenia usługi Invoobill. To oznacza, że od tego dnia nie będzie ona dostępna w serwisie iPKO i Inteligo oraz że zawarte dotąd przez klientów porozumienia z dostawcami mediów zostaną anulowane. Natomiast już od 1 stycznia 2019 r. PKO wyłączy możliwość aktywacji Invoobilla. Płatności wystawione dotąd będzie można regulować w ten sposób do końca lutego przyszłego roku.
Decyzja PKO ma związek z działaniami spółki KIR, czyli operatora Invoobilla, która zaprzestaje jego obsługi. W zamian KIR proponuje korzystanie z systemu Invoobill 2.0 występującego pod nazwą Qlips. W biurze prasowym PKO powiedziano mi, że bank planuje udostępnić Qlipsa swoim klientom, ale nie podaje jeszcze daty, kiedy to się stanie.
Invoobill to rozwiązanie umożliwiające przesyłanie przez masowych wystawców faktur, takich jak np. dostawcy mediów, informacji o płatnościach bezpośrednio do bankowości internetowej swoich klientów. System ma jednak swoje wady wynikające m.in. ze skomplikowanego procesu aktywacji. Qlips jest pozbawiony tego mankamentu, gdyż zlecenie przesyłania informacji o płatnościach można złożyć po zalogowaniu się na rachunek bankowy. Na razie jedynym bankiem, który oferuje Qlipsa klientom indywidualnym, jest zdaje się mBank.