Klienci Raiffeisen Polbanku wciąż mogą korzystać z dostępu do rachunków przez smartfony za pośrednictwem aplikacji Mobilny Portfel
W markecie Google Play umieszczono aktualizację aplikacji Mobilny Bank Raiffeisen Polbanku. Tym razem jednak nie znajdziecie tam informacji o nowościach, jakie znajdą się w apce po wgraniu nowej wersji. Instytucja już dawno temu zdecydowała, że Mobilnego Banku nie będzie rozwijać, a zastąpi go innym oprogramowaniem, czyli Mobilnym Portfelem. Dziś ostatecznie więc Mobilny Bank przechodzi do historii. Po aktualizacji na ekranie smartfona ukaże się bowiem taki komunikat:
Dzisiejsze wydarzenie ma charakter symboliczny. Mobilny Bank był bowiem pierwszą na polskim rynku bankową aplikacją mobilną zaoferowaną klientom indywidualnym. Gdy w 2009 roku weszła ona do oferty Raiffeisena, zapewne mało było osób zdolnych przewidzieć, jak bardzo w ciągu kilku kolejnych lat zmieni się sposób korzystania z usług bankowych na świecie, a szczególnie w Polsce, gdzie bankowość mobilna jest dziś bardzo popularna.
Wyłączenie Mobilnego Banku nie oznacza jednak, że klienci Raiffeisen Polbanku zostali pozbawieni dostępu do rachunków z poziomu smartfonów. Jak wspomniałem wyżej, instytucja od dłuższego czasu rozwija aplikację drugiej generacji nazwaną Mobilnym Portfelem. Oferuje ona wiele funkcji umożliwiających zarządzanie rachunkami i płatności mobilne.
Natomiast przyszłość Mobilnego Portfela nie jest jasna w obliczu przejęcia Raiffeisen Polbanku przez BGŻ BNP Paribas. Bank przejmujący ma bowiem własną nowoczesną aplikację na smartfony występującą pod nazwą GOmobile. Podejrzewam, że w dniu fuzji operacyjnej obu instytucji Mobilny Portfel podzieli los Mobilnego Banku. Data tej operacji nie została jeszcze ujawniona. Dziś natomiast ma dojść do formalnej fuzji prawnej Raiffeisen Polbanku i BGŻ BNP Paribas. Więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj.