Płatności przy wykorzystaniu tego instrumentu obsługuje tam firma PayU
Jeden z czytelników poinformował redakcję Cashless, że znalazł instytucję z Polski, która akceptuje już płatności Apple Pay w internecie. Sprawdziłem i rzeczywiście na stronie serwisu siepomaga.pl wyświetlanej na ekranie urządzenia z aktywnymi płatnościami Apple Pay możecie już znaleźć charakterystyczne logo usługi. Zakładka służąca do płatności wygląda tam teraz tak:
Integratorem płatności, który obsługuje zbiórki w serwisie siepomaga.pl, jest firma PayU. Jej biuro prasowe już kilka dni temu potwierdziło, że spółka pracuje nad wdrożeniem nowego sposobu płatności do swojego systemu, a pierwsi akceptanci wkrótce będą mogli zacząć przyjmować płatności za pomocą Apple Pay. Wygląda na to, że ta zapowiedź właśnie została zrealizowana.
Apple Pay to przede wszystkim rozwiązanie do zbliżeniowych płatności mobilnych w sklepach stacjonarnych. Korzystać z niego mogą użytkownicy niektórych modeli smartfonów iPhone. Apple Pay pozwala jednak także na transakcje internetowe z rachunków kart powiązanych z cyfrowym portfelem Apple. Wdrożenie akceptacji tego instrumentu w obsługiwanych przez siebie sklepach oprócz PayU zapowiedziała także firma PayLane oraz operator serwisu Przelewy24. Chęć udostępnienia tej formy płatności zadeklarowali m.in. przedstawiciele Allegro.
Obecnie z usługi Apple Pay mogą korzystać klienci dziesięciu banków z Polski. W czerwcu nowe płatności weszły do oferty Aliora, BGŻ BNP Paribas, Getinu, mBanku, Nest Banku, Pekao, Raiffeisen Polbanku, Santandera i T-Mobile Usług Bankowych. W ostatni wtorek zaś płatności Apple Pay udostępnił PKO. Aktywować je mogą także klienci należącej do PKO marki Inteligo. Prace wdrożeniowe prowadzi już także ING. Ich finał spodziewany jest w I kw. przyszłego roku.