Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
SkyCash i moBiLET rządzą w sprzedaży biletów, ale czołówkę goni Jakdojade. Raport Cashless za II kw. 2018 r.

Popularność zakupu biletów komunikacji miejskiej za pośrednictwem aplikacji mobilnych szybko rośnie

Z danych udostępnionych przez władze dziesięciu największych miast w Polsce wynika, że w okresie od kwietnia do czerwca za pośrednictwem aplikacji na smartfonach kupiono tam ponad 5,9 mln biletów komunikacji miejskiej. Ich łączna wartość wyniosła niemal 18,5 mln zł. To wzrost w porównaniu z I kw. bieżącego roku o ok. 25 proc. a w porównaniu z II kw. ubiegłego roku – o bez mała 80 proc.

Mobilne bilety kwart
Infogram

Jednym z czynników, który decyduje o szybkim wzroście zainteresowania zakupem biletów komunikacji miejskiej przez aplikacje mobilne, jest na pewno pojawienie się nowego gracza w tym obszarze. Od niedawna bowiem bilety sprzedaje operator apki Jakdojade, która jest jedną z najbardziej popularnych na polskim rynku aplikacji transportowych.

Przeczytajcie także: Mobilne parkowanie w największych miastach

Przez Jakdojade można kupować już bilety w Warszawie, Trójmieście, Łodzi i w aglomeracji śląskiej. W raporcie Cashless ujęto jedynie dwa z tych ośrodków, czyli Warszawę i Trójmiasto. Możliwość zakupu biletów na Śląsku w Jakdojade pojawiła się dopiero w III kw. tego roku. Natomiast w Łodzi stało się to wcześniej, ale władze tego miasta nie zdecydowały się ujawnić danych o sprzedaży biletów w minionym okresie. Dlatego w raporcie zaprezentowano archiwalne dane z I kw., w których sprzedaży przez apkę Jakdojade miasto jeszcze nie raportowało.

Mobilne bilety operator
Infogram

Wydłużanie listy miast, w których za pomocą Jakdojade można kupować bilety, owocuje szybkim awansem tej aplikacji w zestawieniu najważniejszych graczy na tym rynku. W ubiegłym kwartale Jakdojade awansowało na trzecią pozycję, spychając tym samym mPay na miejsce czwarte. Liderem pozostaje SkyCash, a na miejscu drugim znajduje się moBiLET. Obie mają zdecydowaną przewagę nad pozostałymi aplikacjami.

Przeczytajcie także: Na rynku jest już prawie 7,7 tys. wpłatomatów

Podobnie jak w poprzednich kwartałach tak i w okresie od kwietnia do czerwca 2018 r. największe przychody z tytułu sprzedaży biletów przez aplikacje miała Warszawa – wyniosły ponad 7 mln zł. Bilety o wartości ponad 3 mln zł sprzedano za pośrednictwem aplikacji mobilnych w Krakowie. Na trzeciej pozycji ze sprzedażą na poziomie 2 mln zł znajdował się Szczecin a później Gdańsk, Katowice i Poznań, w których wartość sprzedaży przekraczała milion zł. W pozostałych miastach wynosiła po kilkaset tysięcy złotych.

Mobilne bilety miasta
Infogram

A na koniec uwagi dotyczące wyliczeń dokonanych w raporcie. Jak już wspomniałem, dane tu zawarte pochodzą od władz poszczególnych miast. Jednak duża część z nich, w tym Poznań, Białystok, Lublin i Katowice zdecydowały się podać tylko ogólną wartość sprzedanych biletów. Sprzedaż zrealizowaną przez poszczególnych operatorów musiałem szacować na podstawie danych historycznych i liczby pobrań aplikacji. W przypadku Łodzi zaprezentowano dane z I kw. 2018 r.

Mobilne bilety
Infogram
KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies