Urządzenie ma wejść do sprzedaży jeszcze w tym miesiącu
Nowa generacja zegarków Emporio Armani Connected ma wejść do sprzedaży jeszcze w tym miesiącu. Smartwatche tej linii wykorzystują system operacyjny Wear OS oferowany przez Google i w porównaniu z poprzedniej generacją sprzętu wyposażone zostały w kilka nowych modułów, w tym ten odpowiedzialny za komunikację NFC, czyli zbliżeniową. Connected wygląda tak:
Między innymi dzięki modułowi NFC, Connected umożliwia korzystanie z płatności mobilnych Google Pay. Ponadto posiada moduł GPS, a całość jest zamknięta w wodoszczelnej i charakterystycznej kopercie. Zgodnie z deklaracją producenta bateria ma wystarczać na dwa dni.
Mam nadzieję, że z płatności Google Pay na Connected będą mogli korzystać klienci z Polski, bo jak dotąd producenci smartwatchy pod tym względem ich nie rozpieszczali. Na rynku jest zaledwie kilka urządzeń umożliwiających płatności zbliżeniowe Google Pay zegarkami, w Polsce właściwie tylko Huawei Watch 2, a na świecie m.in. LG Smart Watch Sport. Connected to może być atrakcyjna alternatywa – ma kosztować mniej niż 1,5 tys. zł.
Innym smartwatchem, którym można płacić w Polsce, jest Garmin Vivoactive 3. Urządzenie nie korzysta jednak z płatności Google Pay, tylko własnego rozwiązania, a więc Garmin Pay. W Polsce płatności te dostępne są na razie dla klientów jednego banku, czyli BZ WBK. Wkrótce będą z niego mogli korzystać także użytkownicy kart PKO.