Bank właśnie wypowiedział umowy wszystkim użytkownikom portmonetki PeoPay
Decyzja Pekao to tylko formalność i można było się spodziewać, że prędzej czy później zostanie podjęta. Od dłuższego czasu nowi klienci nie mogli już zakładać portmonetki PeoPay – bank wstrzymał sprzedaż w reakcji na zalecenia Komisji Nadzoru Finansowego, która w tego rodzaju instrumentach widziała narzędzie do prania pieniędzy. Z tego samego powodu banki zaprzestały wydawania kart przedpłaconych.
Ponadto Pekao od dłuższego czasu już nie rozwijał portmonetki PeoPay. To znaczy, że jej użytkownicy nie mogli korzystać z nowych funkcji, jakie wprowadzano do aplikacji dla posiadaczy rachunków osobistych w Pekao. Z wcześniejszych informacji przekazywanych przez przedstawicieli banku wynika, że instytucja prowadziła akcję mającą zachęcić klientów do przejścia z portmonetki na rachunek osobisty, a liczba użytkowników tej pierwszej miała systematycznie się zmniejszać.
Pekao w korespondencji do osób korzystających jeszcze z portmonetki PeoPay deklaruje, że mogą one używać jej na dotychczasowych zasadach do końca sierpnia bieżącego roku. Jeśli do tego czasu nie wypłacą z powiązanego z nią rachunku wszystkich środków, będą mogli je odebrać w dowolnym oddziale Pekao w ciągu pięciu lat od wygaśnięcia umowy.