Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Rosną mobilne wydatki na parkowanie. W skali roku o 35 proc.

Najwięcej za pomocą aplikacji mobilnych za postój wpłacają kierowcy w Warszawie

Aplikacje mobilne umożliwiające wnoszenie opłat za postój w płatnych strefach zyskują na popularności. Jak wynika z danych udostępnionych przez władze dziesięciu największych aglomeracji w Polsce, w I kw. bieżącego roku kierowcy za pomocą takich aplikacji wydali na parkowanie ponad 9,1 mln zł. Dla porównania w IV kw. ubiegłego roku było to ponad 7,7 mln zł.

Tradycyjnie najwięcej na parkowanie aplikacjami wydają kierowcy w Warszawie. Tu w okresie od stycznia do marca bieżącego roku na konto stolicy wpłynęło z tego tytułu prawie 4,4 mln zł. Na drugiej pozycji znalazł się Kraków z przychodami na poziomie 1,8 mln zł a dalej Poznań (1,1 mln zł).

Przeczytajcie także: Mobilne parkowanie IV kw. 2017 r.

Kolejne ośrodki zdecydowanie odstają już od tej czołówki. Na przykład w czwartym w tym zestawieniu Szczecinie kierowcy wydali przy pomocy aplikacji na parkowanie ponad 700 tys. zł. Na liście największych ośrodków, które pozwalają na opłacanie parkowania aplikacjami, wciąż brakuje Katowic – miasto dopiero planuje wprowadzenie takiej usługi.

Jeżeli chodzi o udział w rynku operatorów aplikacji płatniczych, to prym wiedzie SkyCash. Jego użytkownicy wydali na postój w płatnych strefach w I kw. ponad 7,7 mln zł. SkyCash jest jedyną aplikacją, za pomocą której można płacić za parkowanie we wszystkich miastach poddanych analizie. Na drugiej pozycji z przychodami na poziomie 1,4 mln zł znalazł się właściciel aplikacji moBiLET.

Przeczytajcie także: Getin wyłączył płatności HCE

Jak widzicie na powyższej grafice, właściwie tylko te dwie aplikacje liczą się na rynku. Użytkownicy kolejnej w zestawieniu apki mPay wydali za jej pomocą na postój w płatnych strefach zaledwie 25 tys. zł. Dla porządku trzeba też dodać, że dostępnych jest jeszcze kilka innych aplikacji pozwalających na opłacanie parkowania w wybranych miastach, ale ich udział jest już naprawdę symboliczny.

Interesująco wygląda natomiast porównanie danych historycznych na temat przychodów miast z płatnych stref realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. W I kw. 2017 r. kierowcy wydali na parkowanie smartfonami prawie 6,8 mln zł. Tegoroczny wynik oznacza zatem wzrost o ok. 35 proc. i pozwala prognozować, że w całym roku przychody największych miast z tego tytułu przekroczą 40 mln zł. W 2017 r. wyniosły 28,9 mln zł a w 2016 r. – ok. 20 mln zł. Poniżej szczegółowe dane z poszczególnych miast.

A na koniec jeszcze uwaga dotycząca sposobu zbierania danych. Statystyki pochodzą z urzędów miast lub od władz spółek zarządzających w poszczególnych ośrodkach strefami płatnego parkowania. Niestety w kilku przypadkach nie zdecydowano się wyodrębnić sprzedaży zrealizowanej przez poszczególnych operatorów aplikacji. Dlatego musiałem ją szacować na podstawie liczby pobrań aplikacji czy też danych z poprzednich okresów.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies