Wyeliminowano przyczynę awarii kasoterminali, które blokowały się, gdy pasażerowie usiłowali płacić niektórymi modelami telefonów
Czytelnicy Cashless donoszą, że skończyły się problemy z kupowaniem biletów we Wrocławiu przy użyciu aplikacji Google Pay. Jak pamiętacie, zaraz po uruchomieniu nowego systemu biletowego w komunikacji miejskiej w tym mieście, zdarzało się, że kasoterminale w autobusach blokowały się, gdy któryś z pasażerów usiłował kupić bilet płacąc za niego za pomocą aplikacji Google'a, czyli zbliżał smartfon do urządzenia przyjmującego płatność.
Informacje o ustąpieniu awarii potwierdziła Mennica Polska. – We współpracy z firmą Google wykonaliśmy szereg testów i 30 marca uzyskaliśmy z Google deklarację ich zakończenia z wynikiem pozytywnym. To pozwoliło nam wgrać nową wersję oprogramowania na wszystkie kasowniki – poinformował Jacek Sieński, dyrektor w pionie płatności elektronicznych spółki. Dodał, że tym samym problemy z płatnościami za pomocą Google Pay we wrocławskich pojazdach komunikacji miejskiej powinny się definitywnie skończyć.
Jaka była przyczyna problemów? Mennica Polska twierdzi, że powodowało je oprogramowanie na niektórych modelach telefonów, z którymi kasoterminale nie chciały współpracować. Natomiast od 8 marca, kiedy to ruszył nowy system płatności za bilety na przejazd komunikacją miejską we Wrocławiu, opisywałem jeszcze kilka innych problemów, na które napotkali podróżni w stolicy Dolnego Śląska, a możecie o nich przeczytać w tym miejscu. Na przykład użyć kart jako biletów nie mogli niektórzy klienci mBanku. Operator systemu poradził już sobie także i z tym problemem.
Ponadto jak udało mi się dowiedzieć, wraz z poprawką dotyczącą Google Pay, na prośbę miasta Mennica Polska zainstalowała na kasownikach dodatkową wersję oprogramowania pozwalającą wyświetlać komunikaty także w języku ukraińskim.
Przypomnę, że Mennica Polska wdrożyła system biletowy we Wrocławiu przy współpracy z firmą First Data będącą agentem rozliczeniowym i procesorem płatności. System wykorzystuje też technologię Mastercarda i Visy umożliwiającą zakup i kontrolę biletów przy użyciu kart zbliżeniowych. Rozwiązanie płatnicze do kasowników akceptujących karty zbliżeniowe dostarczyła firma Centreo. Więcej na temat działania systemu przeczytacie w tym miejscu.