Nowy brand obejmować będzie także inne usługi płatnicze oferowane przez Google, m.in. Google Wallet
Biuro prasowe amerykańskiej firmy w Polsce poinformowało przed chwilą o wprowadzeniu na rynek nowej marki – Google Pay. – Z radością ogłaszamy, że łączymy wszystkie sposoby dokonywania płatności w Google, w tym Android Pay i Google Wallet. Teraz będą tworzyły jedną markę: Google Pay – czytam w komunikacie prasowym nadesłanym do redakcji Cashless.
Google pisze także, że w ciągu najbliższych tygodni nowa marka zadebiutuje w sieci, sklepach stacjonarnych i produktach Google. Rozwiązanie jest już dostępne np. w aplikacji Airbnb oraz w innych aplikacjach zewnętrznych dostawców. Komunikat nie wymienia jednak ich nazw. Logo Google Pay wygląda tak:
Z informacji prasowej Google wynika, że zainteresowani deweloperzy na stronie internetowej firmy mogą już odnaleźć informacje dotyczące tego, jak wdrożyć Google Pay lub nawiązać współpracę z partnerami Google ułatwiającymi integrację różnych usług, takimi jak Braintree, Shopify czy Stripe.
Android Pay to jedna z najpopularniejszych na polskim rynku metod dokonywania płatności mobilnych. Grono banków oferujących tę usługę albo pracujących nad tym, liczy już kilkanaście instytucji. Dlaczego firma decyduje się na zmianę nazwy? W jednej z koncepcji, która narodziła się na Twitterze tuż po ogłoszeniu decyzji przez Amerykanów, założono, że za zmianą stoi chęć odróżnienia się od konkurencji czyli Apple Pay. A co Wy o tym sądzicie?