Z badania Mastercarda wynika, że aż 91 proc. ankietowanych Polaków dokonuje transakcji finansowych online lub przez aplikację mobilną przynajmniej raz w miesiącu
Polacy są entuzjastami bankowości cyfrowej. Z badania, które opublikował dzisiaj Mastercard, wynika, że aż 91 proc. ankietowanych przynajmniej raz w miesiącu dokonuje transakcji finansowych online lub przez aplikację mobilną. To najlepszy wynik w Europie. Pod tym względem równie dużą popularnością bankowość mobilna i internetowa cieszy się tylko w Holandii. Ale średnia europejska nie odbiega od polskiego rekordu znacznie, bo wynosi 85 proc.
Z kolei niemal co drugi respondent z Polski korzysta w ten sposób z konta przynajmniej raz w tygodniu. A 88 proc. badanych Polaków deklaruje, że posiada lub posiadało konto w banku, który oferuje bankowość online lub przez aplikację w smartfonie, bądź już wcześniej korzystało z takich usług. Wyższy odsetek takich klientów banków jest tylko w Hiszpanii, Rosji i Szwecji.
Wśród zalet cyfrowej bankowości Polacy najbardziej doceniają jej prostotę i łatwość użycia (63 proc.), oszczędność czasu (59 proc.), bezpieczeństwo (51 proc.) oraz niskie opłaty (48 proc.).
W badaniu Mastercarda tylko 35 proc. Polaków zadeklarowało, że było z wizytą w banku w ciągu ostatniego miesiąca. Z kolei 70 proc. odwiedziło swój bank w ciągu ostatniego roku. Zdecydowana większość ankietowanych, bo 91 proc. uważa, że co prawda za 10 lat stacjonarne oddziały banków wciąż będą istniały, ale 68 proc. jest zdania, że będzie ich coraz mniej.
Oprócz badania opinii klientów, Mastercard przygotował też europejską mapę instytucji finansowych oferujących najbardziej innowacyjne usługi cyfrowe. Firma uwzględniła w tym zestawieniu pięć instytucji z Polski, których rozwiązania mobilne szczególnie się wyróżniają. Są to: ING Bank Śląski, mBank, Millennium, Pekao oraz PKO Bank Polski.
Badanie zostało przeprowadzone przez Innofact AG na zlecenie Mastercard w maju 2017 r. Próba obejmowała 11 915 respondentów z jedenastu krajów Europy, w tym prawie 1,1 tys. z Polski. Ankiety online przeprowadzono wśród internautów powyżej 18 roku życia.