Mobilny Portfel, który obecnie służy wyłącznie do płatności HCE, wkrótce stanie się podstawową aplikacją Raiffeisen Polbanku
Klienci Raiffeisen Polbanku korzystający z urządzeń z Androidem, mają obecnie do wyboru dwie aplikacje: Mobilny Bank, za pomocą którego mogą zarządzać swoim rachunkiem osobistym, oraz Mobilny Portfel, służący do płatności zbliżeniowych HCE. I sytuacja ta w najbliższym czasie się nie zmieni. O ile jednak pierwsza z tych aplikacji nie będzie rozwijana, to w Mobilnym Portfelu szybko pojawiać się będą nowe funkcje. Pierwsza duża aktualizacja planowana jest w najbliższych dniach. Przy okazji Mobilny Portfel trafi też na urządzenia z systemem iOS.
Przeczytajcie także: Mobilna autoryzacja w aplikacji ING
Wspólną cechą nowej wersji aplikacji na Androida oraz apki na iOS będzie pulpit z widocznym przez zalogowaniem saldem rachunku (wyrażonym kwotowo lub procentowo). Natomiast po zalogowaniu klienci otrzymają dostęp do programu lojalnościowego #korzystaj oraz systemu R-online. Dzięki temu z poziomu aplikacji mobilnej będą mogli w pełni zarządzać swoim rachunkiem osobistym. Dodatkowo Mobilny Portfel na Androida będzie miał płatności HCE kartami Visa.
Jak powiedzieli mi dziś przedstawiciele Raiffeisen Polbanku, nowa wersja Mobilnego Portfela wykorzystuje internetowy serwis transakcyjny przygotowany w wersji RWD (dostosowuje się do wielkości wyświetlacza urządzenia, na którym jest otwierany). Podkreślają więc, że na niektórych smartfonach może działać wolniej niż aplikacja natywna. Dlatego zdecydowali się nie wyłączać Mobilnego Banku a klienci mogą sami zdecydować, z którego rozwiązania chcą korzystać. Mobilny Bank zostanie prawdopodobnie wyłączony przed końcem tego roku, gdy Mobilny Portfel będzie zoptymalizowany a jego funkcjonalność osiągnie stan docelowy.
Przeczytajcie także: Alior udostępnił HCE i przelewy P2P Blikiem
Wkrótce planowana jest kolejna aktualizacja Mobilnego Portfela. Wówczas znajdzie się w nim moduł R-Dealer do wymiany walut. W następnej aktualizacji, która zostanie przeprowadzona pod koniec roku, w aplikacji znajdą się płatności mobilne Blik, logowanie odciskiem palca i to również na urządzeniach z systemem Android oraz mobilna wersja cyfrowego portfela Masterpass. Na początku przyszłego roku w apce pojawi się funkcja umożliwiająca zalogowanym klientom rozmowę z doradcą na call center bez konieczności dodatkowej identyfikacji.