Większość klientów Revoluta w Polsce będzie mogła aktywować Blika dzisiaj do końca dnia
Płatności Blik są już oficjalnie w aplikacji Revoluta. Brytyjski fintechowy bank ogłosił dzisiaj, że większość jego klientów już może lub do końca dnia będzie mogła aktywować rozwiązanie, którego operatorem jest Polski System Płatności (PSP). – Choć zdecydowana większość klientów Revolut w Polsce powinna mieć dostęp do nowej funkcji dziś do końca dnia, stopniowy roll-out, zanim obejmie wszystkich klientów, może potrwać jeszcze 2–3 tygodnie – napisano w komunikacie prasowym rozesłanym do mediów.
Klienci Revoluta mogą płacić Blikiem w całym polskim e-commerce, coraz większej liczbie zagranicznych platform zakupowych, w terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także wypłacać gotówkę z ponad 20 tys. bankomatów w całym kraju.
– To dla nas ważny moment – Blik jest dostępny powszechnie, dla wszystkich użytkowników bankowych aplikacji mobilnych w Polsce. Cieszymy się, że od dziś z najpopularniejszej w Polsce metody płatności, jaką jest Blik, mogą korzystać klienci Revolut – powiedział Dariusz Mazurkiewicz, prezes PSP.
Czytelnikom cashless.pl zapewne nie trzeba tłumaczyć, jak działa Blik. Przypomnijmy jednak, że aby zapłacić Blikiem, korzystając z aplikacji Revoluta, należy uaktualnić aplikację do najnowszej wersji i dotknąć ikonki Blik na ekranie głównym. Pojawi się sześciocyfrowy kod, który należy wpisać w terminalu płatniczym przy kasie, na stronie płatności w sklepie internetowym lub bankomacie, a następnie zatwierdzić. Na telefon przyjdzie powiadomienie z prośbą o ostateczne potwierdzenie transakcji.
Revolut pobiera opłatę 2 proc. kwoty lub minimum 5 zł za wypłatę przy pomocy Blika gotówki z bankomatu. Operacje w e-commerce czy na terminalu nie wiążą się z dodatkowymi kosztami.
W Polsce dynamicznie rośnie grupa osób korzystających z Blika. W III kw. 2024 r. ankietowane przez cashless.pl banki miały 17,2 mln klientów używających Blika (w jakikolwiek sposób przynajmniej raz w miesiącu). Przybywa też klientów Revoluta. Jak chwalił się kilka tygodni temu ten fintechowy bank, ma już w Polsce 4 mln klientów.