Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
UOKiK otrzymał odpowiedzi InPostu na pytania ws. płatności odroczonych. Decyzja o dalszym postępowaniu zapadnie po ich analizie

Urząd sprawdza m.in., czy świadczone przez InPost usługi płatności odroczonych zostały przygotowane w oparciu o ustawę o kredycie konsumenckim czy nie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza zasady, na jakich InPost zaoferował klientom płatności odroczone. Kilka tygodni temu wysłał do spółki pismo z prośbą o informacje na temat wprowadzonej usługi. – Otrzymaliśmy odpowiedź i analizujemy ją. Decyzja o ewentualnych dalszych działaniach zostanie podjęta po zakończeniu tej analizy – odpowiedziało biuro prasowe UOKiK-u na pytanie cashless.pl w tej sprawie.

Przypomnę, że UOKiK w piśmie datowanym na 28 października 2024 r. zapytał InPost m.in. o to, czy oferowane przez spółkę płatności odroczone przygotowano w oparciu o ustawę o kredycie konsumenckim, a jeśli nie – to jaki jest charakter prawny tego rozwiązania. Urząd chciał też wiedzieć, czy jest ono oferowane przez InPost samodzielnie czy w kooperacji z innym podmiotem, a jeśli tak – to z jakim.

Przeczytajcie także: UOKiK pisze do InPostu w sprawie płatności odroczonych

Ponadto w swoim piśmie UOKiK prosił też InPost o informację na temat grup klientów, do których nowa usługa jest kierowana, a także o wskazanie, na podstawie jakich kryteriów ta grupa jest identyfikowana, ilu klientów dotychczas złożyło wniosek o skorzystanie z płatności odroczonych, w jaki sposób przeprowadzana jest analiza ich zdolności kredytowej, do których zewnętrznych baz przesyłane są dane na temat zobowiązań osób korzystających z płatności odroczonych itp.

InPost uruchomił płatności odroczone w usłudze InPost Pay pod koniec października przy współpracy z Aion Bankiem. Cytowani wówczas przez serwis cashless.pl eksperci zwrócili uwagę, że rozwiązanie wprowadzono w modelu omijającym ustawę o kredycie konsumenckim. Oznacza to, że informacja o zobowiązaniach klienta korzystającego z InPost Pay nie jest przesyłana do Biura Informacji Kredytowej. Tymczasem nadzorcom, w tym przede wszystkim Komisji Nadzoru Finansowego, która brała udział w pracach nad ustawą, zależało, by wszyscy operatorzy płatności odroczonych przekazywali raporty o swoich klientach do BIK-u. Celem jest zmniejszenie ryzyka wynikającego z potencjalnego przekredytowania osób korzystających z tego typu rozwiązań.

Przeczytajcie także: Zagłosujcie na Cashless Pay 2024

Sprawą płatności odroczonych w InPost Pay zainteresował się także KNF. – Jesteśmy na etapie podejmowania działań wyjaśniających, mających na celu weryfikację modelu biznesowego oraz relacji łączących InPost z Aion Bankiem, a także charakteru oferowanych produktów – przekazał w październiku serwisowi cashless.pl Jacek Barszczewski, rzecznik prasowy KNF. Z nieoficjalnych informacji cashless.pl wynika, że InPost pracuje nad nowym procesem wnioskowania o płatności odroczone, który ma uwzględniać ustawę o kredycie konsumenckim.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies