Rozwiązanie umożliwiające przyspieszenie zakupów wprowadzono na razie w trzech sklepach: w Krakowie, Łodzi i Poznaniu
Tesco od pewnego czasu już oferuje samoobsługowe kasy czy zakupy online. Teraz wprowadza kolejną innowację. Usługa o nazwie Scan&Shop ma przyspieszyć codzienne zakupy. Aby z niej skorzystać należy przy wejściu do sklepu wziąć ręczne urządzenie przypominające telefon komórkowy, którym skanuje się kody kreskowe umieszczone na opakowaniach kupowanych produktów. W przypadku owoców i warzyw oraz pieczywa kody umieszczone są przy półkach (dotyczy to produktów kupowanych na sztuki) bądź generuje je waga.
Skaner posiada wyświetlacz dzięki któremu na bieżąco wiadomo, jaka jest wartość produktów włożonych do koszyka. Z zakupami należy następnie udać się do automatycznej kasy, gdzie za wszystko płaci się kartą już bez wyciągania produktów z koszyka czy wózka.
Klienci Tesco będą mogli również wybrać opcję Scan&Shop na telefon komórkowy, który po zainstalowaniu aplikacji zastąpi skaner. Po zakończeniu zakupów na smartfonie zostanie wygenerowany kod, który wystarczy zeskanować w kasie samoobsługowej i przejść do płatności.
W pierwszym, pilotażowym etapie, Tesco wprowadziło Scan&Shop w trzech sklepach: w Krakowie, Łodzi i Poznaniu. Rozwiązanie to funkcjonuje już jednak od kilku miesięcy w 14 sklepach w Europie Środkowej. Wprowadzenie nowego systemu do pozostałych hipermarketów w Polsce sieć handlowa uzależnia od jego popularności wśród klientów w trakcie pilotażu.