Przed nowym zagrożeniem bank ostrzega klientów m.in. na Twitterze
Z informacji przekazanych przez mBank wynika, że tym razem przestępcy infekują komputery internautów złośliwym oprogramowaniem, które pozwala im przejąć identyfikator i hasło umożliwiające zalogowanie się do rachunku bankowego.
Przeczytaj także: W maju mobilny pay by link ruszy w Aliorze, BNP i TMUB
Następnie klientowi prezentowany jest fałszywy komunikat informujący o otrzymaniu przelewu i konieczności odesłania pieniędzy ze względu na błąd serwisu. Jeżeli właściciel rachunku to zrobi - odda pieniądze przestępcom. mBank ostrzega klientów, że nigdy nie prosi o wykonywanie tego typu przelewów.
Przeczytaj także: Rośnie liczba kradzieży pieniędzy z bankomatów
To kolejna w ostatnim czasie informacja o atakach na klientów banków. Ostatnio najgłosniej było o akcjach phishingowych, dzięki którym przestępcy starają się przejąć wrażliwe dane użytkownika komputera podszywając się pod instytucję finansową. W połowie kwietnia ostrzegała przed nimi Komisja Nadzoru Finansowego. Dwa dni później przestępcy przypuścili pierwszy atak na klientów m.in. BZ WBK, mBanku, ING Banku Śląskiego oraz PKO BP.