Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kolejny atak na klientów mBanku

Przed nowym zagrożeniem bank ostrzega klientów m.in. na Twitterze

Z informacji przekazanych przez mBank wynika, że tym razem przestępcy infekują komputery internautów złośliwym oprogramowaniem, które pozwala im przejąć identyfikator i hasło umożliwiające zalogowanie się do rachunku bankowego.

Przeczytaj także: W maju mobilny pay by link ruszy w Aliorze, BNP i TMUB

Następnie klientowi prezentowany jest fałszywy komunikat informujący o otrzymaniu przelewu i konieczności odesłania pieniędzy ze względu na błąd serwisu. Jeżeli właściciel rachunku to zrobi - odda pieniądze przestępcom. mBank ostrzega klientów, że nigdy nie prosi o wykonywanie tego typu przelewów.

scrn serwis mbank bezpieczenstwo

Przeczytaj także: Rośnie liczba kradzieży pieniędzy z bankomatów

To kolejna w ostatnim czasie informacja o atakach na klientów banków. Ostatnio najgłosniej było o akcjach phishingowych, dzięki którym przestępcy starają się przejąć wrażliwe dane użytkownika komputera podszywając się pod instytucję finansową. W połowie kwietnia ostrzegała przed nimi Komisja Nadzoru Finansowego. Dwa dni później przestępcy przypuścili pierwszy atak na klientów m.in. BZ WBK, mBanku, ING Banku Śląskiego oraz PKO BP.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies