To nowe uniwersalne rozwiązanie, nad którym Visa pracuje wspólnie z firmą BioConnect
Wprowadzenie do smartfonów czytników linii papilarnych, kamer przekazujących obraz wysokiej rozdzielczości, czy czułych mikrofonów spowodowało, że dokonywanie płatności czy korzystanie z bankowości mobilnej jest łatwiejsze niż kiedykolwiek przedtem.
Wystarczy odcisk palca, obraz twarzy czy wypowiedziane zdanie a aplikacja zidentyfikuje Was i otworzy dostęp do usług bankowych. Problem w tym, że mimo usprawniania tych technologii, w niesprzyjających okolicznościach czytniki biometryczne mogą zawodzić.
Nie zeskanujecie odcisku palca, jeśli będzie on wilgotny, bo na przykład chwilę wcześniej wyszliście z siłowni. Kamera nie rozpozna twarzy, jeśli w pomieszczeniu jest za mało światła. Nie odblokujecie aplikacji głosem na głośnej stacji metra.
Problem ten ma zostać rozwiązany dzięki nowemu projektowi, nad którym pracuje Visa wspólnie z firmą BioConnect. W wyniku tej współpracy ma powstać aplikacja, która będzie zawierać w sobie kilka sposobów identyfikacji biometrycznej. Gdy zatem zawiedzie jeden, system w zamian natychmiast uruchomi drugi.
Rozwiązanie ma też uprościć proces wymiany smartfona na nowy, gdy kupicie lepszy lub gdy poprzedni zostanie uszkodzony. Aplikacja ma pozwolić na identyfikację użytkownika na wielu urządzeniach równocześnie, co pomoże w przeniesieniu danych bez potrzeby ręcznej konfiguracji sprzętu i wpisywania wszystkich haseł.
Źródło: Finextra