Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Visa jest najaktywniejsza na Twitterze i najszybciej zyskuje obserwujących

Polski profil organizacji jako jedyny spośród instytucji finansowych innych niż banki może pochwalić się więcej niż 10 tys. obserwujących

Spośród firm finansowych działających na polskim rynku zdecydowanie największą grupą ćwierkających są banki. Aż 18 z nich prowadzi własny profil na Twitterze. Raport na temat ich aktywności w tym portalu społecznościowym w III kw. bieżącego roku znajdziecie tutaj. Ale komunikację za pośrednictwem Twittera prowadzą także inne instytucje finansowe. Zapraszam do zapoznania się z informacją na temat tego, jak radziły sobie w minionym kwartale.

Przeczytajcie także: Ekspresowo wysyłacie coraz mniejsze kwoty

Analizie poddałem profile 13 firm. Jeżeli znacie innych przedstawicieli branży finansowej, którzy są na Twitterze, a nie wspominam o nich w niniejszym raporcie, dajcie proszę znać. Umieszczę ich w kolejnej edycji opracowania. Natomiast spośród analizowanych przeze mnie profili najwięcej dzieje się na stronie Visy, która w okresie od lipca do września umieściła ponad 250 tweetów. Drugie w zestawieniu Ministerstwo Finansów w tym samym czasie ćwierkało 125 razy.

Najaktywniejsze na Twitterze

Pozycja Firma Tweety w III kw. 2016 r.
Tweety ogółem
1 Visa Polska 254 1519
2 Ministerstwo Finansów 125 1169
3 Hestia 124 2938
4 MasterCard Polska 100 1354
5 PZU 89 897
6 Provident 80 849
7 Grupa Europa 46 468
8 BIG InfoMonitor
45 125
9 BIK 22 61
10 KNF 18 501
11 Blue Media 10 107
12 Vivus 7 120
13 Blik 2 56
Razem 922 10164

Jeżeli jesteście zalogowani na Twitterze, po kliknięciu w podświetloną na niebiesko nazwę firmy powinniście zostać przeniesieni bezpośrednio na jej profil na tym portalu.

Aktywność Visy przekłada się na prędkość zdobywania przez nią nowych obserwujących. W III kw. przybyło jej prawie 1,9 tys. śledzących, czyli zdecydowanie najwięcej spośród analizowanych profili. Strona Visy szybko ucieka więc konkurencji. Jako jedyna w tym gronie może pochwalić się, że jej wpisy są obserwowane przez więcej niż 10 tys. osób. Wśród banków są już trzy takie instytucje.

Przeczytajcie także: Oto największe sieci bankomatów w Polsce

Drugi w zestawieniu profil resortu finansów jest obserwowany przez ok. 6,4 tys. osób. Na trzeciej pozycji znalazła się strona KNF, na czwartej PZU a na piątej MasterCard. Ten ma szansę wkrótce awansować o pozycję wyżej, gdyż zdobywa obserwujących szybciej niż największy polski ubezpieczyciel.

Najpopularniejsze na Twitterze

Pozycja Firma Liczba obserwujących Liczba nowych obserwujących
1 Visa Polska 13413 1858
2 Ministerstwo Finansów 6418 895
3 KNF 2593 356
4 PZU 2213 120
5 MasterCard Polska 2204 225
6 Ergo Hestia 1419 57
7 Provident 492 16
8 Blik
184 34
9 Grupa Europa 177 21
10 BIK
124 42
11 BIG InfoMonitor 115 19
12 Vivus 88 13
13 Blue Media 81 13
Razem 29521 3669

Większość instytucji finansowych spoza sektora bankowego przez Twittera stara się dotrzeć do swoich klientów. Nawet profil Ministerstwa Finansów pełen jest treści kierowanych wprost do podatników. To trochę inaczej niż w przypadku banków, których część przez Twittera chce dotrzeć przede wszystkim do specjalistów i dziennikarzy. Takie profile prowadzą np. Citi Handlowy czy Pocztowy.

Dane do raportu zbierałem w środę przed południem. Teraz statystyki dotyczące liczby obserwujących oraz tweetów mogą się nieco różnić od podanych w tabelach.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies