Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Visa: tylko co trzeciemu z klientów udało się za pierwszym razem założyć konto w banku za pomocą aplikacji

Z badania Visy wynika także, że klienci chcieliby mieć dostęp do większej liczby usług zaraz po założeniu konta

Visa przyjrzała się doświadczeniom klientów z procesu otwierania rachunku w banku i rozpoczęcia korzystania z konta. Jak wynika z badania Visa Consulting &Analytics (VCA), jest pole do poprawy zarówno w samym procesie zakładania konta w aplikacji mobilnej, jak i w zakresie działań banku prowadzących do tego, by klient mógł zaczął korzystać z jego oferty, co określane jest mianem "aktywacji klienta".

Choć 78 proc. klientów przechodzi pomyślnie przez etap otwarcia konta w aplikacji mobilnej, wielu z nich uważa proces jako trudny i powolny. Tylko jednej trzeciej z nich udało się to za pierwszym razem, a główną przyczyną problemów były błędy w weryfikacji tożsamości. Innym obszarem do poprawy są ograniczone funkcje wczesnej aktywacji, takie jak połączenie procesu otwarcia konta z natychmiastową aktywacją aplikacji oraz możliwość natychmiastowego zasilenia konta środkami.

Przeczytajcie także: Posiadacze kart Nest Banku mogą otrzymywać przelewy w ramach usługi Visa+

W poszukiwaniu najlepszych praktyk eksperci VCA przeanalizowali rozwiązania stosowane przez instytucje z całego świata, w tym praktyki aktywacyjne sześciu neobanków, stawiających na dbałość o doświadczenia użytkowników. – Okazuje się, że ich klienci cenią płynny proces otwarcia konta, w pełni mobilną obsługę oraz szybki dostęp do rachunku – często już w ciągu kilku minut. Co ważne, wśród najważniejszych neobanków działających w skali globalnej normą jest oferowanie klientom kart wirtualnych, podczas gdy część polskich banków wciąż nie udostępnia ich w aplikacji mobilnej – mimo że aż 39 proc. polskich respondentów wskazuje je jako istotne rozwiązanie – mówi Wojciech Werochowski, dyrektor Visa Consulting & Analytics w Polsce.

Jednocześnie raport VCA pokazuje, że polscy respondenci są zadowoleni z komunikacji banku z klientem w pierwszych 30 dniach od założenia konta. Ponad połowa (52 proc.) z nich odnotowała proaktywny kontakt z banku w tym okresie, a jedna trzecia wszystkich klientów deklaruje, że takie działania zachęciły ich do aktywniejszego korzystania z konta. W komunikacji z bankiem klienci oczekują prostych, zrozumiałych wiadomości, które nie będą nachalne.

Przeczytajcie także: Niebankowi giganci płatniczy jednak nie będą podlegali nadzorowi

Komunikacja z klientem do zresztą obszar, w którym polskie banki przodują na tle instytucji z Czech, Słowacji i Węgier, które również były objęte badaniem "Visa Consulting and Analytics CEE Customer Activation Study 2024". Polacy wysoko oceniają również funkcje związane z obsługą karty płatniczej. Na dziesięć analizowanych obszarów tylko dwa wypadają gorzej niż w innych krajach regionu: wspomniane wyżej sposoby aktywacji aplikacji mobilnej oraz wczesna aktywacja.

Visa przypomina, że może służyć wsparciem w tych obszarach. – Visa Consulting & Analytics pomaga bankom optymalizować procesy aktywacji klientów, analizując praktyki rynkowe oraz doświadczenia i oczekiwania klientów. Innowacyjne rozwiązania powstają na całym świecie, a rolą Visa Consulting & Analytics jest wykorzystywać je do wspierania swoich klientów – mówi Wojciech Werochowski.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies