Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Insurtech Ominimo Insurance planuje wejść na polski rynek. Zaoferuje ubezpieczenia komunikacyjne

Startup korzysta ze wsparcia Zurich Insurance, które ogłosiło właśnie nabycie udziałów w Ominimo

Nowa marka ubezpieczeniowa pojawi się na polskim rynku. Ominimo Insurance nawiązało strategiczne partnerstwo z jedną z największych europejskich grup ubezpieczeniowych – Zurich Insurance – i zamierza zacząć oferować swoje produkty nad Wisłą. Start nowego podmiotu planowany jest jeszcze na ten kwartał, a na początek zaproponuje klientom ubezpieczenia komunikacyjne, takie jak OC, AC czy assistance. Polisy będzie można kupować zarówno u agentów, jak i w porównywarkach oraz na stronie internetowej Ominimo.

Przeczytajcie także: Raport "Insurtechy w Polsce, vol. 4" już do pobrania

Ominimo to insurtech, za którym stoi grupa założycieli pochodzących z różnych krajów. Startup zadebiutował na Węgrzech i tam w ciągu 12 miesięcy zdobył 7 proc. udziału w rynku, sprzedając ponad 300 tys. polis. Wyróżniać go ma wykorzystanie zaawansowanych narzędzi do oceny ryzyka oraz dalece posunięta automatyzacja procesów biznesowych, które przekładać się mają na atrakcyjne produkty i wysoki poziom obsługi klienta.

Ominimo działa w formule MGA (agenta generalnego), a więc startup sam tworzy produkt, odpowiada za dystrybucję i likwidację szkód, a ochrony dostarcza tradycyjny ubezpieczyciel. Na Węgrzech jest to Signal Iduna. Natomiast w Polsce – i kolejnych krajach, do których Ominimo wejdzie – rolę tę przyjmie Zurich Insurance. Podmioty ogłosiły właśnie, że szwajcarska grupa ubezpieczeniowa stała się mniejszościowym udziałowcem startupu, którego wartość – jak podano w komunikacie – szacowana jest na 200 mln euro.

W planach startup ma wejście do kolejnych europejskich krajów, a Polska jest pierwszym po Węgrzech rynkiem na drodze tej ekspansji. Podmiot będzie działał na zasadzie swobody świadczenia usług, a będąca dostawcą ochrony spółka z grupy Zurich (DA Direkt) jest obecnie na etapie uzyskiwania notyfikacji w KNF. Jak podkreślono, szwajcarski partner nie tylko umożliwia insurtechowi oferowanie ubezpieczeń i daje zaplecze finansowe, ale też dostarcza know-how, w tym w wsparcie w kwestiach regulacyjnych, co ma umożliwić sprawne poruszanie się po polskim rynku.

Przeczytajcie także: Możecie już kupować polisy od Directu

Jak wspomniałam, Ominimo planuje sprzedawać zarówno online, jak i przez agentów. Obecnie jest na etapie nawiązywania partnerstw z sieciami multiagencyjnymi z całej Polski. Podmiot uruchomi też sprzedaż przez własną stronę internetową, a także zaoferuje klientom aplikację mobilną. Ta dostępna jest już na Węgrzech, a służyć ma przede wszystkim do obsługi polis, choć będzie można w niej także kupić nowe ubezpieczenie (w tym z polecenia agenta). – Polska cechuje się bardzo dobrze rozwiniętym rynkiem ubezpieczeniowym. Liczymy, że staniemy się jego ważną częścią, nawiązując współpracę z wieloma partnerami – komentuje Luka Bucan, prezes Ominimo w Polsce i dyrektor operacyjny grupy.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies