Startup korzysta ze wsparcia Zurich Insurance, które ogłosiło właśnie nabycie udziałów w Ominimo
Nowa marka ubezpieczeniowa pojawi się na polskim rynku. Ominimo Insurance nawiązało strategiczne partnerstwo z jedną z największych europejskich grup ubezpieczeniowych – Zurich Insurance – i zamierza zacząć oferować swoje produkty nad Wisłą. Start nowego podmiotu planowany jest jeszcze na ten kwartał, a na początek zaproponuje klientom ubezpieczenia komunikacyjne, takie jak OC, AC czy assistance. Polisy będzie można kupować zarówno u agentów, jak i w porównywarkach oraz na stronie internetowej Ominimo.
Ominimo to insurtech, za którym stoi grupa założycieli pochodzących z różnych krajów. Startup zadebiutował na Węgrzech i tam w ciągu 12 miesięcy zdobył 7 proc. udziału w rynku, sprzedając ponad 300 tys. polis. Wyróżniać go ma wykorzystanie zaawansowanych narzędzi do oceny ryzyka oraz dalece posunięta automatyzacja procesów biznesowych, które przekładać się mają na atrakcyjne produkty i wysoki poziom obsługi klienta.
Ominimo działa w formule MGA (agenta generalnego), a więc startup sam tworzy produkt, odpowiada za dystrybucję i likwidację szkód, a ochrony dostarcza tradycyjny ubezpieczyciel. Na Węgrzech jest to Signal Iduna. Natomiast w Polsce – i kolejnych krajach, do których Ominimo wejdzie – rolę tę przyjmie Zurich Insurance. Podmioty ogłosiły właśnie, że szwajcarska grupa ubezpieczeniowa stała się mniejszościowym udziałowcem startupu, którego wartość – jak podano w komunikacie – szacowana jest na 200 mln euro.
W planach startup ma wejście do kolejnych europejskich krajów, a Polska jest pierwszym po Węgrzech rynkiem na drodze tej ekspansji. Podmiot będzie działał na zasadzie swobody świadczenia usług, a będąca dostawcą ochrony spółka z grupy Zurich (DA Direkt) jest obecnie na etapie uzyskiwania notyfikacji w KNF. Jak podkreślono, szwajcarski partner nie tylko umożliwia insurtechowi oferowanie ubezpieczeń i daje zaplecze finansowe, ale też dostarcza know-how, w tym w wsparcie w kwestiach regulacyjnych, co ma umożliwić sprawne poruszanie się po polskim rynku.
Jak wspomniałam, Ominimo planuje sprzedawać zarówno online, jak i przez agentów. Obecnie jest na etapie nawiązywania partnerstw z sieciami multiagencyjnymi z całej Polski. Podmiot uruchomi też sprzedaż przez własną stronę internetową, a także zaoferuje klientom aplikację mobilną. Ta dostępna jest już na Węgrzech, a służyć ma przede wszystkim do obsługi polis, choć będzie można w niej także kupić nowe ubezpieczenie (w tym z polecenia agenta). – Polska cechuje się bardzo dobrze rozwiniętym rynkiem ubezpieczeniowym. Liczymy, że staniemy się jego ważną częścią, nawiązując współpracę z wieloma partnerami – komentuje Luka Bucan, prezes Ominimo w Polsce i dyrektor operacyjny grupy.