Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Quantee z tytułem Insurtechu roku. Relacja z dzisiejszej premiery raportu "Insurtechy w Polsce, vol. 4"

Prezentacji raportu towarzyszyła debata ekspertów, reprezentujących zarówno środowisko startupowe, jak i inwestycyjne oraz ubezpieczeniowe

W Warszawie, w gościnnych wnętrzach restauracji LAS odbyło się dziś rano spotkanie z cyklu Cashless Breakfast, poświęcone tematyce ubezpieczeniowej. Okazję do niego dała publikacja najnowszego raportu cashless.pl: "Insurtechy w Polsce, vol. 4". W opracowaniu zamieściliśmy informacje o działających w Polsce insurtechach – czym się zajmują, jakie usprawnienia oferują, do kogo kierują swoje usługi, w jakim modelu biznesowym działają, a także jak finansują swoją działalność. Oprócz samej prezentacji 30 startupów i – uzupełniających obraz insurtechu – kilkunastu przedsięwzięć ubezpieczycieli oraz dystrybutorów, w raporcie znajdziecie szereg statystyk i analiz oraz interesujące wypowiedzi ekspertów. Raport można pobrać, klikając w poniższy baner.

Prezentacja raportu stała się zaś przyczynkiem do ciekawej dyskusji, w której udział wzięli zaproszeni do debaty eksperci oraz zgromadzeni na sali uczestnicy spotkania. Szukaliśmy odpowiedzi na pytania o to, na jakim etapie dojrzałości jest nasza scena insurtechowa, jakie czynniki decydują o tym, że jedne startupy osiągają sukcesy, a inne nie potrafią się utrzymać, pytaliśmy, na co patrzą inwestorzy przy podejmowaniu decyzji o zaangażowaniu kapitału oraz czy jest szansa na to, że pojawi się w końcu jakiś podmiot, który zupełnie zrewolucjonizuje ubezpieczenia.

Przeczytajcie także:  Prawie 600 mln zł straty branży na OC komunikacyjnym

 – Polski insurtech rośnie zdrowo. Na pewno nie jest na sterydach – ocenił Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji i AI w PZU.  – Pewnie nam daleko do Europy, bo np. w samej Wielkiej Brytanii jest ponad 200 insurtechów, czyli niemal 10 razy tyle co w Polsce. Ale to nie powinno być naszą ambicją. Lepiej, żeby było kilkanaście solidnych spółek, które mają szansę rozpędzić się na polskim rynku, a później iść za granicę – stwierdził ekspert. Rozmówcy byli też zgodni co do tego, że wśród tych spółek nie musimy na siłę wypatrywać takiej, która sprowadzi rewolucję. – Na polskim rynku ubezpieczeniowym nie narodził się żaden game changer. Ale mamy grupę firm, które może nie wymyśliły przełomowej technologii, ale łączą różne ogniwa i przyspieszają ewolucję rynku, zmuszając największych do poprawy efektywności. Game changery rodzą się tam, gdzie są monopoliści, a polski rynek ubezpieczeniowy należy do najbardziej konkurencyjnych na świecie – wyjaśniał Janusz Wojtas, prezes i współzałożyciel Trasti.

Co jest niezbędne, aby startup mógł odnieść sukces? Swoimi doświadczeniami podzielili się founderzy, którzy z powodzeniem rozwijają swoje insurtechy, ale też obecni na spotkaniu przedstawiciele środowiska inwestycyjnego. Nie zabrakło też głosu samych ubezpieczycieli, którzy zwykle są naturalnym odbiorcą technologii i rozwiązań rozwijanych przez insurtechy. Liczy się na pewno dobry zespół, gotowość do zmagania się z wyzwaniami i oczywiście produkt czy usługa, które są efektywną odpowiedzią na realny problem. I trochę szczęścia – aby w poszukiwaniu partnerów trafić do odpowiednich osób w odpowiednim momencie. – To, że ubezpieczyciel czasem nie jest zainteresowany współpracą z jakimś insurtechem, nie musi oznaczać, że negatywnie ocenia jego pomysł, produkt czy usługę. My podjęliśmy decyzję, że w niektórych obszarach chcemy budować kompetencje i rozwijać się wewnątrz naszej organizacji i w tych obszarach współpracy ze startupami nie podejmujemy – tłumaczyła Angelika Bieniewicz, menedżerka ds. innowacji w Uniqa.

Przeczytajcie także:  49 innowacyjnych projektów przyniosło PZU ponad 200 mln zł korzyści

– Do niedawna było takie przeświadczenie, że w świecie insurtech najłatwiej odnieść sukces w dziedzinie dystrybucji direct online. Dziś większość podmiotów insurtechowych, która pada, to przedstawiciele dystrybucji – przypomniał Jan Kastory z funduszu astorya.vc. Gdzie więc inwestorzy widzą potencjał? –  Dziś największa część kapitału inwestycyjnego płynie do firm oferujących software B2B – zaznaczył i przekonywał, że to jest duża szansa dla polskiego rynku, bo mamy bardzo utalentowanych programistów, nadal relatywnie niskie koszty, więc rozwój i sprzedaż rozwiązań dla korporacji może przynieść rewelacyjne efekty.

Podczas spotkania ogłosiliśmy też, kto zasługuje na tytuł Insurtech roku. Złożona z branżowych ekspertów kapituła zdecydowała, że to wyróżnienie powinno trafić do Quantee. Przez ostatnie 12 miesięcy startup prężnie rozwijał swoją działalność, pozyskując kolejnych klientów wśród ubezpieczycieli z różnych krajów. A niezaprzeczalnym dowodem uznania, na jakie ten polski startup zapracował sobie nie tylko na lokalnym rynku, ale i globalnie – była dopiero co ogłoszona decyzja firmy Guidewire, jednego z największy dostawców oprogramowania dla ubezpieczycieli, która postanowiła przejąć Quantee. Gratulujemy raz jeszcze!

Partnerem głównym raportu i wydarzenia jest PZU. Partnerami wsierającymi zostały: Balcia, Trasti i Uniqa. Partnerem merytorycznym był fundusz astorya.vc. 

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies