Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nie będziecie potrzebować konta w banku, by aktywować pełny dostęp do ePUAP-u. Pomoże listonosz

Poczta wyposażyła w tablety 20 tys. doręczycieli korespondencji. Mają pomóc obywatelom w nawiązaniu kontaktu z e-administracją

Do końca roku liczba listonoszy posiadających tablety ma wzrosnąć do 25 tys. Dzięki temu oraz elektronicznemu potwierdzeniu odbioru (EPO) wymiar sprawiedliwości niemal natychmiast wie, czy urzędowe pismo dotarło do celu. A to pozwala znacznie skrócić czas procesów i postępowań.

Jednak narodowy operator pocztowy uznał, że potencjał, jaki dają tablety, można wykorzystać jeszcze inaczej. Dlatego bezpośrednio u listonosza będzie można założyć profil zaufany na platformie ePUAP. Umożliwia on wysyłanie bezpiecznej korespondencji elektronicznej oraz korzystanie ze wszystkich usług administracji, które obecnie są dostępne przez internet w ramach rządowej platformy.

Przeczytajcie także: Wyciek z bazy Pesel? Przed utratą pieniędzy można się obronić

– Chcemy, aby taka funkcja została aktywowana na tabletach listonoszy w najbliższych tygodniach a profil zaufany był potwierdzany równocześnie z założeniem konta na naszej platformie Envelo – mówi Łukasz Czechowski, dyrektor działu IT w spółce Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Dodaje, że jeszcze nie zapadła decyzja, czy listonosze będą aktywnie proponować to odwiedzanym przez siebie adresatom przesyłek.

W wybranych okienkach Poczty Polskiej już teraz można potwierdzić profil zaufany. Pracownik poczty prosi wówczas o pokazanie dokumentu tożsamości, tak jak przy odbiorze listu poleconego. Czechowski uważa, że umożliwienie wykonania tych samych czynności w terenie, na tabletach listonoszy, usprawni procedurę.

Przeczytajcie także: Tysiące ludzi chcą mieć alerty BIK

Tymczasem rządowy ePUAP i profil zaufany nie cieszy się dużym zainteresowaniem Polaków. W październiku 2015 r. korzystało z niego niecałe pół miliona obywateli, z czego większość stanowili przedsiębiorcy kontaktujący się w ten sposób z ZUS-em oraz pracownicy administracji publicznej. Problemem jest właśnie trudność w uzyskaniu profilu zaufanego, który daje pełny dostęp do platformy.

Poza tym katalog usług e-administracji na razie jest mocno ograniczony i wszystko wskazuje na to, że na jego rozszerzenie trzeba będzie jeszcze długo czekać. Mimo, że cyfrowa rewolucja jest jednym z projektów wydających się mieć kluczowe znaczenie dla wizerunku obecnego rządu, z ostatnich zapowiedzi wynika, że realne wyniki działań Ministerstwa Cyfryzacji będą widoczne dopiero w 2018 r. Z realizacją części rządowego programu paperless-cashless zmaga się także resort rozwoju, który lada moment ma uruchomić program pilotażowy płatności bezgotówkowych w urzędach.

KATEGORIA
TEMAT DNIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies