Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
AKTUALIZACJA
Klienci PKO BP będą mogli wysyłać prośby o przelew Blik

Na razie nie sprecyzowano, kiedy nowa usługa zostanie wprowadzona, zapis jej dotyczący pojawił się już jednak w nowym regulaminie 

PKO BP udostępni swoim klientom funkcję próśb o przelew Blik. Wynika to z zapisów, umieszczonych w regulaminie, który zacznie obowiązywać 6 maja. Nie oznacza to jednak, że klienci PKO BP będą mogli korzystać z nowej usługi od tej daty. W dokumencie zastrzeżono bowiem, że o dacie i zakresie udostępnienia przelewu na telefon Blik realizowanego w związku z prośbą o przelew Blik bank poinformuje w oddzielnym komunikacie.

Przeczytajcie także:  Direct ma zielone światło od KNF

Prośba o przelew Blik bazuje na popularnej usłudze przelewów na telefon, ale w tym przypadku to odbiorca przelewu inicjuje proces przekazywania środków. Wybiera kontakt ze swojej listy albo wpisuje numer telefonu osoby, którą chce poprosić o pieniądze, podaje kwotę oraz tytuł przelewu. Odbiorca prośby otrzymuje odpowiednie powiadomienie i ma 72 godziny, aby ją zaakceptować (wtedy automatycznie środki zostaną wysłane z jego konta) lub odrzucić. Obecnie z takiego rozwiązania korzystać mogą klienci sześciu banków: ING, mBanku, Millennium, BSR w Krakowie, Pekao i VeloBanku. Więcej na temat dostępności różnych usług Blika w bankach przeczytacie tutaj.

Przeczytajcie także:  PKO BP obniży domyślne maksymalne limity transakcyjne na przelewy

Co ciekawe, w PKO BP funkcjonowała dotychczas podobna usługa do Blikowej prośby o przelew. Nie była ona jednak realizowana w ramach systemu Blik, a użytkownik IKO o przelew mógł prosić tylko innego klienta PKO BP.

Poprosiłam PKO BP o komentarz do wprowadzanej zmiany, a w szczególności o zdradzenie, kiedy należy się spodziewać udostępnienia klientom próśb o przelew Blik. Wiadomośc nadeszła po publikacji artykułu i umieszczam ją poniżej.

 – Od wielu lat oferujemy usługę "prośba o przelew", która działa tylko między klientami PKO Banku Polskiego, korzystającymi z aplikacji mobilnej IKO. Zmiana regulaminów dla klientów jest często okazją, aby przygotować bankowe regulacje do ewentualnych przyszłych produktów i usługi, które w krótszej lub dłuższej perspektywie, z pewnym prawdopodobieństwem, będziemy wdrażać – informuje biuro prasowe PKO BP. Instytucja nie wyklucza, że w jej ofercie pojawi się kiedyś międzybankowa prośba o przelew Blik, zastrzega jednak, że jest jeszcze za wcześnie, aby podawać więcej szczegółów.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies