Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
PKO BP obniży domyślne maksymalne limity transakcyjne na przelewy

Od 6 maja standardowo klient PKO BP nie będzie mógł przesłać przelewem więcej niż 10 tys. zł dziennie

Biuro prasowe PKO BP poinforowało, że bank podjął decyzję o automatycznym obniżeniu dziennych limitów przelewów realizowanych przez swoich klientów. – Od 6 maja 2025 r. bank wprowadza maksymalny limit na przelewy w serwisie internetowym iPKO. Domyślny limit dzienny wyniesie 10 tys. zł. Jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, bank automatycznie obniży mu go do tej kwoty – czytam w komunikacie wysłanym do mediów.

Przeczytajcie także: Credit Agricole wprowadza biometrię behawioralną

Dodano, że klient będzie mógł samodzielnie w serwisie iPKO obniżyć limit dzienny lub podwyższyć go do limitu maksymalnego. Będzie też możliwość podniesienia limitu nawet do 300 tys. zł. Jednak będzie to zarezerwowane tylko dla osób, które korzystają z mobilnej autoryzacji przelewów za pośrednictwem aplikacji IKO oraz zgodzili się na weryfikację behawioralną. W wyjątkowych sytuacjach bank zgodzi się także na limit przekraczający 300 tys. zł. Będzie to jednak wymagało podpisania z bankiem dodatkowego dokumentu zawierającego indywidualnie ustalony limit transakcyjny.

Jeśli zaś chodzi o weryfikację behawioralną, to PKO jest jednym z kilku banków w Polsce, które korzystają już z takiego rozwiązania. Umożliwia ono identyfikację klienta po sposobie w jaki korzysta z kopmputera lub smartfona. Musi wyrazić jednak zgodę na pozyskiwanie przez bank danych behawioralnych. Spore kontrowersje wzbudza sposób, w jaki PKO pozyskuje takie zgody – jeśli klient jej nie wyrazi podczas każdego logowania, musi nie tylko podawać login i hasło do konta, ale i dodatkowo się autoryzować np. w aplikacji IKO.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na ogłoszenie zdobywców tytułów Cashless Pay 2024

W tym kontekście warto przypomnieć, że niedawno grupa robocza działająca przy Radzie ds. Systemu Płatniczego (organ doradczy Narodowego Banku Polskiego) przygotowała raport na temat technologii behawioralnej. Stwierdzono w nim, że może ona być bardzo dobrym narzędziem do podniesienia bezpieczeństwa w korzystaniu z cyfrowych usług finansowych, ale żeby tak się stało, musi być powszechna. Na drodze do osiągnięcia takiej popularności stoją jednak przepisy i opinia Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Ten uważa, że dane behawioralne są biometrią i nie można ich wykorzystywać bez wyraźnej zgody klienta.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies