W IV kw. ubiegłego roku kart z logo tej organizacji przybywało szybciej niż konkurencji
Na jutrzejszym posiedzeniu Rady ds. Systemu Płatniczego działającej przy Narodowym Banku Polskim zaprezentowany zostanie raport na temat rynku kart płatniczych w naszym kraju w okresie od października do grudnia ub. roku.
Przeczytaj także: Oto 5 najciekawszych gadżetów, którymi możecie zastapić kartę
Większość zawartych tam informacji znacie już z wcześniejszych publikacji na Cashless.pl. Mowa np. o ogólnej liczbie kart na rynku, udziale kart zbliżeniowych, nasyceniu ryku terminalami zbliżeniowymi, itp. Nie będę tych informacji przypominał - z łatwością odnajdziecie je w dziale KARTY.
Chciałbym jednak zwrócić uwagę na statystykę, o której nie pisałem ostatnio, a więc o podziale rynku pomiędzy dwóch największych graczy, czyli MasterCarda i Visę.
Przeczytaj także: Na polskim rynku jest już ponad 25 mln kart zbliżeniowych
Z najnowszych danych NBP wynika, że Visie nie udało się powstrzymać spadku udziałów rynkowych. Na koniec grudnia logo tej organizacji widniało na 59,3 proc. kart, co oznacza kwartalny spadek o 0,4 pkt. proc. Tracą także mniejsi gracze, tacy jak American Express i Diners Club. Ich udziały zmalały z 1,3 do 1,2 proc. W tym samym czasie kart MasterCarda przybyło, co pozwoliło mu zwiększyć udział z 39,1 do 39,5 proc.
MasterCard wzmacnia pozycję na polskim rynku od kilku lat. Pod koniec 2010 roku jego udział w rynku wynosił nieco ponad 32 proc.