Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
PKO i Orlen. To ma być sojusz na miarę aliansów mBanku z Orange czy Aliora z T-Mobile

Nowa, wspólna oferta obu instytucji trafi do klientów prawdopodobnie w I poł. przyszłego roku

Umowa o współpracy pomiędzy PKO BP i Orlenem została podpisana kilka tygodni temu. Na dzisiejszej konferencji prasowej związanej z prezentacją wyników finansowych banku za miniony kwartał, jego prezes Zbigniew Jagiełło podkreślił strategiczny charakter współpracy kierowanej przez siebie instytucji z koncernem paliwowym. – Orlen dysponuje największym programem lojalnościowym w swojej branży. Przygotowujemy pełną ofertę produktów skierowanych do członków tego programu, użytkowników kart Vitay – powiedział Jagiełło.

Przeczytajcie także: To już koniec Banku Smart. Będzie nowy

Władze PKO są na razie mocno wstrzemięźliwe, jeżeli chodzi o szczegóły tego projektu. Udało mi się jedynie dowiedzieć, że nowa oferta powinna być gotowa przed wakacjami przyszłego roku oraz że skierowana będzie zarówno dla klientów indywidualnych jak i małych i średnich firm. W jej skład wejdzie rachunek płatniczy, karty oraz prawdopodobnie aplikacja bankowa. Wiele wskazuje na to, że stworzona zostanie dla niej nowa marka handlowa.

Zdaniem przedstawicieli PKO jego współpraca z Orlenem ma być m.in. sposobem na pozyskanie nowych klientów, a dla nich samych na odniesienie dodatkowych korzyści w postaci np. dodatkowych punktów w programie Vitay w zamian za korzystanie z usług bankowych. Podkreślają też przewagę aliansu z koncernem paliwowym nad podobnymi sojuszami zawieranymi w przeszłości przez banki z telekomami. Ową przewagą ma być liczba interakcji klientów z usługodawcą. Jeśli nie dzieje się nic złego, abonent kontaktuje się z operatorem komórkowym raz na dwa lata, góra raz na rok. Tymczasem kierowcy tankują swoje pojazdy kilka razy w miesiącu. A to ma być szansa na sprzedanie im czegoś więcej niż paliwa.

Przeczytajcie także: Macie konto w BPH? Szykujcie się na zmiany

Jak wiecie, na polskim rynku są trzy strategiczne partnerstwa pomiędzy bankami a telekomami. mBank współpracuje z Orange przy projekcie Orange Finanse, Alior z T-Mobile tworząc na bazie projektu Sync T-Mobile Usługi Bankowe oraz Plus Bank z Plusem. Wcześniej Plus przerobił nieudany związek z BZ WBK. Po tym związku zostały już tylko niechciane dzieci – użytkownicy pozostających w obsłudze rachunków Avocado. Nie wiem, jak idzie dziś Plusowi, bo bank ten niezbyt chętnie dzieli się swoimi statystykami. Natomiast prezesi mBanku i Aliora deklarują, że projekty te spełniają ważną rolę w ich biznesach i współpracę z telekomami zamierzają kontynuować.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies