Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
W III kw. 2024 r. liczba automatów paczkowych w Polsce przekroczyła 50 tys.

Liderem rynku jest InPost, który ma już ponad 28 tys. paczkomatów

Na koniec III kw. 2024 r. w Polsce było 51,4 tys. automatów paczkowych, o blisko 3,3 tys. więcej niż w II kw. br. (+6,8 proc.) i o 15,6 tys. w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku (+43,8 proc.).

Przeczytajcie także: Bank Pocztowy zmienia cennik. Od 1 stycznia w górę opłaty m.in. za operacje gotówkowe w oddziałach

Największą siecią automatów paczkowych zarządza InPost. Na koniec września br. firma miała ponad 28 tys. urządzeń, o 1,2 tys. więcej niż na koniec II kw. br. (+4,6 proc.) i o 6,8 tys. więcej w porównaniu z końcem września 2023 r. (+32,2 proc.). To największy roczny przyrost urządzeń spośród analizowanych przez cashless.pl operatorów automatów paczkowych.

DPD udało się przebić barierę 8 tys. urządzeń. Na koniec września br. firma miała dokładnie 8,3 tys. automatów. To wzrost o 342 maszyny w skali kwartału (+4,3 proc.) i o 2,7 tys. w skali roku (+49 proc.). Podium zamyka Orlen, który na koniec września 2024 r. zarządzał ponad 6 tys. automatów paczkowych – 56 więcej niż na koniec czerwca br. (+0,9 proc.) i 2,5 tys. w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku (+71,3 proc.).

Przeczytajcie także: Na koniec czerwca na polskim rynku było blisko 100 tys. firmowych kart kredytowych

Na kolejnym miejscu z liczbą 4 tys. maszyn znalazł się DHL. W ciągu kwartału sieć tej firmy poszerzyła się o 1 tys. urządzeń (+33,3 proc.), a w ciągu roku o 2 tys. sztuk (+100 proc.). Tym samym DHL wyprzedził Allegro, które na koniec III kw. br. zarządzało 3,8 tys. urządzeń. Firma w ciągu kwartału poprawiła wynik o 324 automaty (+9,3 proc.), a w ciągu roku o 624 (+19,5 proc.). Najmniejszą sieć ma Poczta Polska, która na koniec września br. posiadała 1,1 tys. automatów paczkowych, o 331 więcej niż w kwartale poprzedzającym (+41,4 proc.) i 931 w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (+465,5 proc.).

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies