Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Badanie Adyen: Jak dane płatnicze mogą pomóc firmom ubezpieczeniowym?

Aż 62 proc. ankietowanych firm ubezpieczeniowych wskazuje oszustwa płatnicze i chargebacki jako istotne źródło strat

Z badania Adyen Retail Report 2024 wynika, że 86 proc. firm ubezpieczeniowych postrzega analizę danych płatniczych, jako proces przyczyniający się do usprawnienia procesów biznesowych. 79 proc. przedsiębiorstw z tej branży wykorzystuje podobne dane do tworzenia precyzyjnych profili klientów i poprawy doświadczeń użytkowników. Natomiast 76 proc. ankietowanych firm w danych płatniczych widzi potencjał do oferowania nowych usług, np. z zakresu embedded finance.

Przeczytajcie także: SkyCash sprzedany. Operator aplikacji zyskał nowych inwestorów

Matouš Michněvič, country manager Adyena w Europie Środkowej i Wschodniej podkreśla, że – choć dane płatnicze mają ogromny potencjał – to 75 proc. ubezpieczycieli w Polsce nadal nie posiada zintegrowanej platformy płatniczej, która umożliwiałaby im dostęp do pełnych informacji o transakcjach. – W efekcie firmy podejmują nieoptymalne decyzje underwritingowe (proces oceny i zarządzania ryzykiem finansowym – red.), co prowadzi do wzrostu kosztów wypłat i spadku rentowności – mówi Matouš Michněvič.

Przeczytajcie także: Apple umożliwi zbliżeniowe dodawanie kart do portfela cyfrowego

Z badania Adyen wynika też, że złożoność systemów płatniczych i brak jednolitych danych sprawiają, że weryfikacja transakcji jest utrudniona, a to sprzyja nadużyciom. Aż 62 proc. firm ubezpieczeniowych wskazuje oszustwa płatnicze i chargebacki jako istotne źródło strat. W Polsce szacowane są one na średnio 5,6 mln zł rocznie.

Badanie Adyen Retail Report 2024 przeprowadzono między 15 stycznia a 1 lutego 2024 r. na grupie 38 tys. konsumentów i 13 tys. przedsiębiorstw handlowych z 26 krajów. W Polsce uczestniczyły w nim: grupa 500 osób zarządzających spółkami handlowymi oraz tysiąc konsumentów.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies