W ubiegłym roku klienci PKO BP mogli zintegrować aplikację IKO z systemem Android Auto
Jak ustalił serwis cashless.pl, klienci indywidualni PKO BP używający aplikacji IKO oraz iPhone'a w samochodzie z systemem CarPlay, mogą teraz na ekranie swojego auta wybierać miejsce oraz rodzaj parkowania i od razu potwierdzać płatności. Dzięki Apple CarPlay można korzystać z niektórych funkcji i aplikacji smartfona bezpośrednio na ekranie systemu multimedialnego w samochodzie, np. odbierać i wykonywać połączenia, wysyłać i odbierać wiadomości, słuchać muzyki czy korzystać z nawigacji.
A zatem po integracji aplikacji IKO z CarPlay, kierowcy, bez sięgania po telefon, mogą zapłacić za parkowanie. Jak to zrobić? W IKO należy otworzyć zakładkę "Opłaty parkingowe", a następnie "CarPlay". Aby korzystać z funkcji CarPlay, trzeba udostępnić swoją lokalizację. Jeśli kierowca spodziewa się, że może płacić za parkowanie jednorazowo ponad 100 zł, to w aplikacji musi wyrazić na to dodatkową zgodę. CarPlay jest dostępny od wersji IKO 3.167.
W połowie ubiegłego roku PKO BP zintegrował apkę IKO z konkurencyjnym dla iOS systemem Android Auto, zapowiadając jednocześnie, że podobna opcja pojawi się w Apple CarPlay. Natomiast pierwszym bankiem, który umożliwił korzystanie z funkcji aplikacji mobilnej za pośrednictwem samochodowych ekranów, był ING. Jego klienci mogą korzystać zarówno z Android Auto, jak i z Apple CarPlay.
Fot. Maciej Bednarek