Wcześniej metoda Click to Pay została wprowadzona do bramki Autopay
Tpay poinformował o rozpoczęciu pilotażu rozwiązania Click to Pay. Oznacza to, że jest ono dostępne testowo w pierwszych sklepach internetowych obsługiwanych przez Tpay. Jest to drugi operator płatności e-commerce na polskim rynku, który wdraża standard Click to Pay. Wcześniej, bo w czerwcu bieżącego roku, rozwiązanie to zostało zaimplementowane do systemu Autopay.
Click to Pay to nowy sposób płatności kartą podczas zakupów online. Charakteryzuje się brakiem konieczności każdorazowego wpisywania danych z karty. Internauta, który chce pierwszy raz skorzystać z Click to Pay, najpierw rejestruje swoje dane i potwierdza tożsamość za pomocą kodu SMS. Następnie dodaje swoje urządzenie do zaufanych, aby podczas kolejnych zakupów było rozpoznane i umożliwiało płatność bez podawania kodu. Kolejne zakupy odbywają się jednym kliknięciem – użytkownik tylko wybiera zapisaną kartę płatniczą, korzystając z dowolnego urządzenia.
Click to Pay wdrażają w Polsce dwie najważniejsze organizacje płatnicze, czyli Visa i Mastercard, we współpracy z fundacją Polska Bezgotówkowa. Rozwiązanie zbudowano na bazie standardu opracowanego przez konsorcjum organizacji kartowych EMVCo. Jak wspomniałem, Tpay, po Autopay, jest drugim integratorem, który wdrożył to rozwiązanie. Z wcześniejszych informacji wynika, że wkrótce nowy standard pojawi się także w bramkach oferowanych przez Fiserv Polska, PayNow, PayU, Przelewy24 oraz Wordline.