Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Autopay Adyen
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Czy nowe pokolenie zmieni branżę finansową?

Młode pokolenie oczekuje świata funkcjonującego bez zakłóceń, a do tego aż 1/3 dzieci w wieku 8-14 lat uczy się zarządzać finansami z aplikacji bankowych. Dla instytucji finansowych to zarówno szansa, jak i wyzwanie

Jakie są Alfy?

Jak wynika z badania Visa, 1/3 polskich przedstawicieli pokolenia Alfa (osoby urodzone w latach 2010-2024) uczy się zarządzać finansami z aplikacji mobilnych banków i innych aplikacji związanych z finansami. To największy odsetek spośród wszystkich przebadanych w Europie krajów – a tym samym pole do popisu dla branży finansowej. Oczywiście rodzina to nadal podstawa – 63% zadeklarowało, że właśnie tam poznaje tajniki zarządzania finansami.

Do tego młodzi Polacy wyobrażają sobie pracę zupełnie inaczej – 8 na 10 przedstawicieli pokolenia Alfa chciałoby mieć firmę lub pracować na własny rachunek, a zaledwie 11 proc. widziałoby się w roli pracownika. I nie pozostaje to w sferze marzeń, bo jak pokazuje badanie Visa, ponad trzy piąte pokolenia Alfa w Polsce (65 proc.) w zeszłym roku zarobiło pieniądze, a trzy czwarte spośród nich wykorzystało do tego celu technologie. Jest to jasny sygnał, że kwestia edukacji i potrzeba dopasowywania ofert do młodego pokolenia nigdy nie była większa.

Innowacje z myślą o Alfach, ale nie tylko

Visa zachęca firmy do jak najszybszego tworzenia innowacji, odpowiadających wyłaniającym się oczekiwaniom pokolenia Alfa. Szczególnie, że nie tylko jemu zależy na wygodnym, bardziej spersonalizowanym podejściu. Coraz częściej klienci banków oczekują usług wykraczających poza podstawowe produkty. Trzeba przy tym pamiętać, że na rynek wchodzą wciąż nowi gracze, w tym fintechy, a bankom coraz trudniej się wyróżnić.

Pokolenie Alfa wymaga spersonalizowanego i działającego bez zakłóceń świata. I choć oni dopiero zaczynają bankować, już teraz musimy się przygotować, na zmiany, które niosą.

Badanie Visa jest częścią szerszej inicjatywy, zachęcającej firmy do tworzenia rozwiązań wychodzących naprzeciw oczekiwaniom konsumentów jutra, którzy będą wymagali świata funkcjonującego jeszcze płynniej niż obecnie.

1) Jeśli nie wskazano inaczej, wykorzystane dane pochodzą z badania na zlecenie Visa przeprowadzonego przez Opinium na próbie 500 dzieci w wieku 8-14 lat, zrealizowanego w Polsce w dniach 15-20 sierpnia 2023 r. Dane zebrano na podstawie badania internetowego.

Fot. Pixabay

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies