W ramach promocji nowi klienci mogą przez sześć miesięcy korzystać nieodpłatnie z planów Online i Space
Twisto uruchomiło promocję, w ramach której zaprasza klientów do korzystania za darmo przez sześć miesięcy z karty fintechu oraz z płatnych planów taryfowych. Specjalizujący się w płatnościach odroczonych fintech wyjawił też, że ma w planach dodanie kilku nowych usług.
Jeśli chodzi o nowości, które mają się pojawić w portfolio usług Twisto, to są to m.in. wypłaty z bankomatów za pomocą karty Twisto (z obecnie obowiązującego cennika wynika, że z karty w bankomacie korzystać nie można), programy lojalnościowe, szersza oferta cashbacku oraz nowe produkty kartowe. Fintech zamierza też wyjść na nowe rynki. Serwis cashless.pl zapytał przedstawicieli Twisto o szczegóły nowych rozwiązań, planowany czas wdrożenia wspomnianych usług, a także o to, w jakich krajach fintech zamierza zadebiutować. Odpowiedziano nam, że na tę chwilę firma nie może przekazać więcej informacji o swoich planach.
Interesujące jest jednak samo to, że po okresie mniejszej aktywności w Polsce, gdy kolejne usługi wycofywano lub dostęp do niech ograniczano, Twisto zdecydowało się powziąć nowe inicjatywy zmierzające do rozwoju działalności, a także zaczęło mocniej zabiegać o nowych klientów, czego dowodem jest uruchomiona kampania reklamowa oraz aktualna promocja.
W jej ramach fintech na sześć miesięcy zwalnia z opłat subskrypcyjnych nowych klientów, którzy aktywują płatne plany – Online lub Space. Plan Online standardowo kosztuje 9,99 zł miesięcznie i w przeciwieństwie do darmowego planu Start obejmuje wydanie wirtualnej karty Twisto, dzięki której użytkownik może płacić z odroczeniem wszędzie tam, gdzie akceptowane są karty Mastercard (zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych). W ramach planu Online klienci mogą liczyć na limit w wysokości 10 tys. zł, który mogą wykorzystać według swoich potrzeb. Z kolei w ramach planu Space dostępna jest także karta plastikowa, która standardowo kosztuje 19,99 zł miesięcznie. W najwyższej taryfie przewidziano również korzyści w zakresie płatności w obcych walutach – Twisto nie pobiera żadnych opłat za przewalutowanie.
Droga Twisto w ostatnim czasie była nieco wyboista. Na polskim rynku fintech działa od kilku lat. W przeszłości wśród jego inwestorów był m.in. bank ING. Jednak w 2021 r. czeska spółka przeszła w ręce Zip, australijskiego potentata rynku BNPL (z ang. buy now, pay later czyli kup teraz, zapłać później). Ten jednak w wyniku zbiegu różnych okoliczności zdecydował pozbyć się swoich europejskich aktywów, w tym Twisto, które ostatecznie w sierpniu zeszłego roku trafiło pod skrzydła tureckiego fintechu Param.
Przychody Twisto plasują fintech w czołówce operatorów BNPL działających w Polsce, aczkolwiek od dwóch największych podmiotów w tej branży dzieli go przepaść. Według danych z Krajowego Rejestr Sądowego przychody Twisto w 2023 r. wynosiły 27,3 mln zł, co było nieznaczną poprawą względem roku wcześniej, gdy było to 27 mln zł. Z kolei Allegro Pay w 2023 r. osiągnęło wpływy w wysokości prawie 251,6 mln zł, a PayPo – 192,2 mln zł. Jeśli zaś chodzi o wynik finansowy, to Allegro Pay mogło się w minionym roku pochwalić zyskiem w wysokości 173,7 mln zł, PayPo wyszło na plus o 45,6 mln zł, za to Twisto odnotowało stratę na poziomie 4,1 mln zł. Warto jednak odnotować, że jest to znacząco lepszy wynik niż rok wcześniej – w 2022 r. strata Twisto sięgała bowiem prawie 25 mln zł. Więcej na ten temat przeczytacie w tekście: Wyniki branży płatności odroczonych w Polsce. Prawie 0,5 mld zł przychodów, ponad 200 mln zł zysku.