Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Autopay Adyen
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Twisto nie odpuszcza polskiego rynku. Zapowiada nowe usługi i kusi klientów promocją na płatne plany

W ramach promocji nowi klienci mogą przez sześć miesięcy korzystać nieodpłatnie z planów Online i Space

Twisto uruchomiło promocję, w ramach której zaprasza klientów do korzystania za darmo przez sześć miesięcy z karty fintechu oraz z płatnych planów taryfowych. Specjalizujący się w płatnościach odroczonych fintech wyjawił też, że ma w planach dodanie kilku nowych usług.

Jeśli chodzi o nowości, które mają się pojawić w portfolio usług Twisto, to są to m.in. wypłaty z bankomatów za pomocą karty Twisto (z obecnie obowiązującego cennika wynika, że z karty w bankomacie korzystać nie można), programy lojalnościowe, szersza oferta cashbacku oraz nowe produkty kartowe. Fintech zamierza też wyjść na nowe rynki. Serwis cashless.pl zapytał przedstawicieli Twisto o szczegóły nowych rozwiązań, planowany czas wdrożenia wspomnianych usług, a także o to, w jakich krajach fintech zamierza zadebiutować. Odpowiedziano nam, że na tę chwilę firma nie może przekazać więcej informacji o swoich planach.

Przeczytajcie także: Definitywny koniec Mokki w Polsce

Interesujące jest jednak samo to, że po okresie mniejszej aktywności w Polsce, gdy kolejne usługi wycofywano lub dostęp do niech ograniczano, Twisto zdecydowało się powziąć nowe inicjatywy zmierzające do rozwoju działalności, a także zaczęło mocniej zabiegać o nowych klientów, czego dowodem jest uruchomiona kampania reklamowa oraz aktualna promocja.

W jej ramach fintech na sześć miesięcy zwalnia z opłat subskrypcyjnych nowych klientów, którzy aktywują płatne plany – Online lub Space. Plan Online standardowo kosztuje 9,99 zł miesięcznie i w przeciwieństwie do darmowego planu Start obejmuje wydanie wirtualnej karty Twisto, dzięki której użytkownik może płacić z odroczeniem wszędzie tam, gdzie akceptowane są karty Mastercard (zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych). W ramach planu Online klienci mogą liczyć na limit w wysokości 10 tys. zł, który mogą wykorzystać według swoich potrzeb. Z kolei w ramach planu Space dostępna jest także karta plastikowa, która standardowo kosztuje 19,99 zł miesięcznie. W najwyższej taryfie przewidziano również korzyści w zakresie płatności w obcych walutach – Twisto nie pobiera żadnych opłat za przewalutowanie.

Przeczytajcie także: Klarna zaoferuje w Polsce kartę płatniczą

Droga Twisto w ostatnim czasie była nieco wyboista. Na polskim rynku fintech działa od kilku lat. W przeszłości wśród jego inwestorów był m.in. bank ING. Jednak w 2021 r. czeska spółka przeszła w ręce Zip, australijskiego potentata rynku BNPL (z ang. buy now, pay later czyli kup teraz, zapłać później). Ten jednak w wyniku zbiegu różnych okoliczności zdecydował pozbyć się swoich europejskich aktywów, w tym Twisto, które ostatecznie w sierpniu zeszłego roku trafiło pod skrzydła tureckiego fintechu Param.

Przychody Twisto plasują fintech w czołówce operatorów BNPL działających w Polsce, aczkolwiek od dwóch największych podmiotów w tej branży dzieli go przepaść. Według danych z Krajowego Rejestr Sądowego przychody Twisto w 2023 r. wynosiły 27,3 mln zł, co było nieznaczną poprawą względem roku wcześniej, gdy było to 27 mln zł. Z kolei Allegro Pay w 2023 r. osiągnęło wpływy w wysokości prawie 251,6 mln zł, a PayPo – 192,2 mln zł. Jeśli zaś chodzi o wynik finansowy, to Allegro Pay mogło się w minionym roku pochwalić zyskiem w wysokości 173,7 mln zł, PayPo wyszło na plus o 45,6 mln zł, za to Twisto odnotowało stratę na poziomie 4,1 mln zł. Warto jednak odnotować, że jest to znacząco lepszy wynik niż rok wcześniej – w 2022 r. strata Twisto sięgała bowiem prawie 25 mln zł. Więcej na ten temat przeczytacie w tekście: Wyniki branży płatności odroczonych w Polsce. Prawie 0,5 mld zł przychodów, ponad 200 mln zł zysku.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies